کد خبر: ۳۴۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 28
دستور دادستانی کشور به وزیر بهداشت:
تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرم‌های پذیرش بیماران بستری وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص نمایند. در مواردی که فاقد اقامتگاه می‌باشند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهاد‌های حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان فراهم نمایند.

شفاآنلاین>سلامت>غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد وضعیت همراهان بیماران بستری در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشخص و در طرح‌های توسعه مراکز درمانی بخش‌های همراه سرای بیماران پیش بینی شود.
به گزارش شفاآنلاین: مشروح متن این نامه در ادامه آمده است:

جناب آقای دکتر عین اللهی 

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی 

باسلام و تحیت وارزوی قبولی طاعات 

در اخبار رسانه‌ها در روز‌های اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یکساله خود را بنام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری نموده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتونه کرده بودند، در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند.

 با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور گردیده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست از همین روی شایسته است دستور فرمایید تدابیر زیر اتخاذ شود. 

۱_ تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرم‌های پذیرش بیماران بستری وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص نمایند. در مواردی که فاقد اقامتگاه می‌باشند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهاد‌های حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان فراهم نمایند. 

۲_ در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتا مورد پیش‌بینی قرار گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: