کد خبر: ۳۴۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 27
وزیر بهداشت ضمن اشاره به افزایش ۳۸ درصدی پلمب مراکز متخلف بهداشتی در کشور، گفت: ۱۱ هزار متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
شفاآنلاین>عمومی>بهرام عین‌اللهی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار داشت: هدف از حضور در کاشان نحوه ارائه خدمات در ایام نوروز بود و خوشبختانه خدمات به خوبی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان انجام می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین.وی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی کاشان یکی از بهترین بیمارستان‌های در منطقه است، افزود: با وجود خدمات خوبی که این مرکز درمانی به بیماران ارائه می کند اما مشکلاتی از نظر تاسیساتی دارد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه تمهیداتی را پیش‌بینی کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیمارستان هسد بهشتی کاشان یکی از بهترین بیمارستان‌ها از لحاظ نیروی انسانی و آموزش است، ابراز داشت: بیمارستان امام حسن قطعا در سال جاری افتتاح می‌شود و اعتباری نیز به دانشگاه علوم پزشکی کاشان افتتاح می‌شود.

وی گفت: برای برنامه نوروزی دو هزار و 200 تیم بهداشتی دو نفره، 657 مرکز جامع، 28هزار واحد بهداشتی، سه هزار و 345 پایگاه اورژانس، پنج هزار و 700 آمبولانس، 64 اتوبوس‌‌آمبولانس، دو هواپیما اورژانس، 52 بالگرد اورژانس، 270 موتورلانس و پنج شناور دریایی مشغول به ارائه خدمات هستند.

عین‌اللهی از فعالیت 26 هزار نیروی اورژانس ویژه ایام عید در حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: از 25 اسفند تاکنون 182هزار ماموریت اورژانس صورت گرفته، 607هزار تماس با اورژانس، 58هزار درمان در محل بوده و 77هزار تا هم اعزام شده است و دو میلیون و 700هزار مراجعه به مرکز درمانی و دو میلیون و 200هزار نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

وی تاکید کرد: 850 بیمار بدحال نیز داشتیم که عملیات احیاء برای آن‌ها انجام شده است و 470 هزار بیمار بستری شده و 116 هزار عمل جراحی انجام شده است که از این تعداد 35هزار عمل اورژانس بوده است و از نظر بهداشت 870 هزار بازرسی انجام شده که از این تعداد 636 هزار بازرسی غذایی انجام شده است و دو هزار و 700 مرکز متخلف پلمب و 90 هزار اخطار کتبی و 11 هزار معرفی به مراجع قضایی شده و 855 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع‌آوری شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور افزود: مراجعه به اورژانس شش درصد کاهش داشته، جراحی سه درصد افزایش داشته است، مصدومین 10 درصد کاهش، بازرسی 68 درصد افزایش و پلمب نیز متاسفانه 38 درصد افزایش داشته است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: