کد خبر: ۳۴۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 26
اگر کمر درد، درد عضلانی یا رماتیسم دارید هر وقت چای دم می‌کنید یا در برنج یک دانه «هل» درسته قرار دهید. جالبه بدونید هل ضد سرفه است، همچنین کبد و کلیه رو تقویت میکنه و یک مولتی ویتامین طبیعی است.

شفاآنلاین>سلامت>اگر کمر درد، درد عضلانی یا رماتیسم دارید هر وقت چای دم می‌کنید یا در برنج یک دانه «هل» درسته قرار دهید. جالبه بدونید هل ضد سرفه است، همچنین کبد و کلیه رو تقویت میکنه و یک مولتی ویتامین طبیعی است.

به گزارش شفاآنلاین،اگر کمر درد، درد عضلانی یا رماتیسم دارید هر وقت چای دم می‌کنید یا در برنج یک دانه «هل» درسته قرار دهید.

هل سالم‌ترین دیکلوفناک و عضله باز کن و مسکن دنیا است.

جالبه بدونید هل ضد سرفه است، همچنین کبد و کلیه رو تقویت میکنه و یک مولتی ویتامین طبیعی است.

خواص هل و یا فایده هل را دست کم نگیرید، از هل فقط به عنوان طعم دهنده چای استفاده نمی کنند. ادویه هل ،ادویه ای است که از زمان های بسیار دور در پخت غذاهای مختلف استفاده می شد. این گیاه بیشتر در میان غذاهای خاورمیانه و عربی طرفدار داشت. اما امروزه در میان کشورهای غربی هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است.هل از چندین گیاه مختلف متعلق به یک خانواده، به همراه زنجبیل به دست می آید که طعم بسیار خاصی دارد و به عنوان یک چاشنی غذایی استفاده می شود. از هل و خواص آن نه تنها برای پخت انواع غذا ها، بلکه برای دم کردن انواع نوشیدنی ها مانند چای و قهوه استفاده می کنند که باعث خوش طعم و خوش عطر شدن نوشیدنی می شود.

در ادامه به طور کامل به خاصیت های متفاوت هل و فایده هل می پردازیم تا انگیزه بیشتری برای استفاده از آن به عنوان یک چاشنی کسب کنید:

۱. یک داروی ضد میکروبی جدید

نتایج بدست آمده نشان می دهد، روغن هل می تواند در از بین بردن باکتری و قارچ های موثر باشد. ادویه هل باعث آسیب‌دیدگی غشای سلولی باکتری ها می شود که فعالیت ضد میکروبی کاملا روی همه میکروارگانیسم ها آزمایش شده است. پس می توان گفت این روغن می تواند به عنوان یک داروی ضد میکروبی جدید شناخته شود.البته فراموش نکنید برای بهره مندی از خاصیت ضدمیکروبی هل و خواص آن قبل از آن حتما با پزشک خود مشورت کنید تا تداخلی در داروهای مصرفی رخ ندهد.

۲. اثربخشی روی سندرم متابولیک و دیابت

یکی دیگر از خواص هل تاثیرگذاری آن روی سندرم متابویک است. سندرم متابولیک سلامتی بدن را از جهات مختلفی تحت تاثیر قرار می دهد و از بروز بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ پیشگیری می کند. این مشکل شامل چند شرایط سلامتی، چاقی، قند خون بالا، تری گلیسیرید بالا، کلسترول بالا و سطح پایین کلسترول خوب است که مصرف هل می‌توانند روی برخی موارد نام برده شده اثر گذار باشد.به عنوان مثال، به خانم های دارای اضافه وزن برای پیشگیری از دیابت و کلسترول بالا پیشنهاد می شود، هل را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

اگر قصد خرید زرد چوبه را دارید به لینک خرید زردچوبه وارد شوید و خرید خود را ثبت نمایید که در سریعترین زمان ممکن به دست شما برسد.

۳. سلامت قلب

برخی تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد مصرف هل موجب افزایش سلامت قلب می شود.این ماده به پایین آوردن ضربان قلب یا کنترل ریتم ضربان کمک می کند؛ از این نظر میتوان گفت زعفران نیز به همین سبب وجه اشتراکی با هل دارد، زیرا در خواص دارویی زعفران نیز آمده که برای سلامت قلب موثر است.

ابا این حال با برای اطمینان بیشتر باید مطالعات بیشتری انجام شود و مشخص شود چگونه این ادویه هل روی سلامت قلب تاثیر می گذارد.

۴. بهداشت دهان و دندان

خیلی ها از دارچین و نعناع به عنوان خوشبو کننده دهان و دندان استفاده می کنند. درحالی که از قرن ها قبل از هل برای این منظور استفاده می شد. هل نه تنها طعم دهنده دهان و دندان است، بلکه یک مبارزه گر خوب باکتری های موجود در دهان شناخته می‌شود و به درمان بیماری های لثه کمک می کند.

۵. سلامت کبد

در طب سنتی از هل به منظور سم‌زدایی استفاده های بسیاری شده است. اگرچه هنوز شواهد علمی برای تایید این خاصیت هل هنوز وجود ندارد. اما تحقیقات بسیاری نشان دهنده تاثیرات مفید آن روی کبد است که به دفع سموم از بدن بسیار کمک می کند.در یک آزمایش حیوانی دانشمندان تعدادی موش با رژیم غذایی پرچرب و کربوهیدرات بالا مورد بررسی قرار دادند که بعد از ۷ روز مشاهده شد موش هایی که هل دریافت کردند نسبت به موش هایی که از غذای رژیمی غذایی تکمیلی برخوردار نبودند با مشکلات کبدی کمتری رو به رو شدند.

برای برسی قیمت ها و ثبت سفارش زرشک پفکی با طعم عالی میتوانید به لینک خرید زرشک مراجعه نمایید.

۶. مبارزه با سرطان

یکی دیگر از خواص هل که مورد توجه خیلی ها قرار گرفته، خاصیت ضدسرطانی آن است. هل حاوی مواد شیمیایی گیاهی طبیعی است که می‌تواند روی بیماری‌های سرطان تاثیرگذار باشد و به عنوان یک ادویه ضدسرطان شناخته شود.

. پیشگیری از زخم معده

هل همانند زنجبیل که عضو یک خانواده هستند،  در درمان بیماری‌های گوارشی بسیار مفید است خواص هل و زنجبیل از دید کسی پوشیده نیست و افراد بسیاری از این نوع ادویه به مانند چیز های دیگر مثل غنچه گل محمدی برای خوش طعم شدن چای استفاده می کنند و از خواص هل در چای ، که از اثر بخشی آن روی مشکلات معده با خبر هستند. پس می‌توان گفت حل می تواند از معده در برابر زخم ها محافظت کند.

۸. سرشار از ترکیبات ضد التهابی

همیشه بدن به محض قرار گرفتن در برابر مواد خارجی با التهاب روبرو می شود. حال اگر این التهاب طولانی مدت باشد بیماری های مزمنی هم به همراه دارد. یکی دیگر از فایده هل که میتوان به آن توجه نمود این است که هل یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که برای درمان التهاب بسیار خوب عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب محافظت خواهد کرد.

گفتنی است در خواص دارچین نیز آمده است که میتواند به عنوان یک ضد التهاب عمل بکند.

برچسب ها: مصرف هل ، هل ، دیسک کمر ، کمردرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: