کد خبر: ۳۴۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 26
براساس یافته‌های جدید، درمان پیشگیرانه‌ای که برای متوقف کردن عود سرطان پستان طراحی شده است، در واقع می‌تواند باعث جهش و "خواب زمستانی" سلول‌های سرطانی شود، اما سال‌ها بعد دوباره رشد می‌کند.

شفاآنلاین>سلامت> محققان دریافتند درمان‌های هورمونی که برای جلوگیری از عود سرطان پستان استفاده می‌شود، می‌تواند باعث تغییر در برخی از سلول‌ها شود.

به گزارش شفاآنلاین،این تغییرات باعث می‌شود سلول ها به جای از بین رفتن در حالت خواب قرار بگیرند و سلول‌ها سال‌ها بعد بیدار و فعال می‌شوند و باعث عود می‌شوند که درمان آن سخت‌تر خواهد شد اما این مطالعه نشان داد که ممکن است راهی برای هدف قرار دادن این سلول‌های سرطان پستان "خوابیده" قبل از "بیدار شدن" وجود داشته باشد، که امید جدیدی را برای بیماران مبتلا به سرطان پستان مثبت گیرنده استروژن (ER+) فراهم می‌کند.

این مطالعه که در مجله Cancer Discovery منتشر شد، نشان داد که مهار آنزیمی به نام G9a مانع از خوابیدن سلول‌های سرطانی می‌شود و سلول‌هایی را که در حال حاضر در خواب زمستانی بودند، از بین می‌برد.

طیبه جیوانی، مدیر مشارکت علمی در تحقیقات سرطان انگلستان  که این تحقیق را تأمین مالی کرده است ، گفت: "بقا سرطان پستان در 50 سال گذشته به لطف تشخیص و غربالگری بهتر در انگلستان دو برابر شده است، اما هنوز هم بیش از 11000 مرگ ناشی از این نوع سرطان در هر سال وجود دارد.

اگرچه در مرحله اولیه، یافته‌ها اهداف بالقوه جدیدی را برای توسعه درمان‌های نوآورانه که مانع از بازگشت سرطان پستان می‌شود ، نشان می‌دهد."

سرطان پستان دومین علت شایع مرگ ناشی از سرطان در میان زنان انگلستان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: