کد خبر: ۳۴۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 26
مدیر کل دفتر توسعه گردشگر داخلی به معرفی مسیر مناسب برای سفر در فصل بهار که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، پرداخت و گفت: با انتخاب جاده‌های جذاب می‌توانیم از جاذبه‌های مسیر نیز استفاده کنیم.

شفا آنلاین>سلامت>مصطفی فاطمی فیروز آبادی به مناسبت ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی به معرفی مکان‌های گردشگری زیبا در فصل بهار که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، پرداخت و گفت: ما معمولاً سعی می‌کنیم از اتوبان‌ها رد شویم و مسیر را جزء سفر به حساب نمی‌آرویم و این در حالی است که می‌توانیم از جاذبه‌های مسیر نیز بهره ببریم و توقف‌های مسیر را بیشتر کنیم.

به گزارش شفا آنلاین:یکی از بهترین مسیرهای که برای نوروز می‌توان از آن استفاده کرد مسیر تهران، سمنان، شاهرود، جنگل ابر به سمت گلستان و از آنجا به سمت ترکمن صحرا و برگشت از طریق جاده شمال است و یا اینکه می‌توان این سفر را ادامه داد و به سمت بجنورد و جاذبه‌های ترکمن صحرا رفت چراکه یکی از جاذبه‌های گردشگری شمال دشت ترکمن صحراست که در فصل بهار بسیار سبز و فوق العاده است.

وی ادامه داد: مسیر دیگری که می‌توان در نوروز به آن سفر کرد و هیچ مسیری به این اندازه تنوع گردشگری ندارد و هم کوهپایه، هم کویر، هم جنگل، هم دریا و هم سبزی فوق العاده‌ای در جنوب ایران دارد مسیری است که از یزد به سمت بافق آغاز می‌شود و از بافق به سمت کوه بنان و از آنجا به سمت کرمان و سپس به سمت جیرفت، کهنوج، قلعه گنج، میناب و جزایر جنوبی بندرعباس نظیر هرمز و کیش پیش می‌رود، این مسیر یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های ایران است که کمتر به آن توجه شده است.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگر داخلی افزود: مردم تهران بسیار مشهد می‌روند، ولی اغلب مسیر سمنان و شاهرود را انتخاب می‌کنند و در مسیر از سبزوار و نیشابور عبور می‌کنند و به مشهد می‌رسند و در برگشت نیز بیشتر از این مسیر برمی‌گردند، اما بهتر است از بجنورد برگردند که جذاب‌تر است و از محورهای شمالی به ساری و سپس تهران برسند؛ در این مسیر شهرهای فوق العاده‌ای وجود دارد مثل دامغان، شاهرود و نیشابور که یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای کوچک ایران است که روزگاری وسعت تاریخی بسیار بزرگی داشته‌اند.

فاطمی فیروزآبادی ضمن اشاره به اینکه یکی از محورهایی که کمتر به آن توجه می‌شود طبس و بیرجند است که جاذبه‌های گوناگونی در این فصل سال دارد و با اینکه طبس و فردوس جاذبه‌های فراوانی دارند، ولی مثلث بیرجند، طبس و فردوس در شرق کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: یکی دیگر از محورهای جنوب شرقی ایران که مردم معمولاً از آنجا به چابهار می‌روند و برمی گردند، اما در اطرافش جاذبه‌های زیادی وجود دارد، روستای گواتر به سمت شمال تا سراوان، سرباز، ایرانشهر و به سمت جنوب زرآباد است که بسیار جذاب است چراکه هم تنوع میوه‌های گرمسیری و هم تنوع جاذبه‌های گردشگری دارد و هم زیستگاه جانورانی نادر است و هم جاذبه تاریخی دارد. البته چند سالی است که استان سیستان‌وبلوچستان بیشترین رشد را نسبت به سایر نقاط کشور داشته و مورد توجه قرار گرفته است.

وی توضیح داد: یک دیگر از محورها مسیر غرب ایران است، ما یک مثلث در غرب شامل همدان، سسندج و کرمانشاه داریم که می‌تواند به چند شکل باشد و در برنامه یک سفر قرار گیرد، در تک تک این نقاط جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد. اگر بخواهیم از سمت تهران به این محور سفر کنیم بهتر است به سمت همدان حرکت کنیم و از همدان به سنندج و از آنجا به کرمانشاه برویم و اگر زمان بیشتری داریم می‌توانیم از همدان به کرمانشاه، ایلام و لرستان برویم و برگردیم.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگر داخلی گفت: افرادی که در اصفهان و شهرهای مرکزی کشور ساکن هستند نیز می‌توانند از الیگودرز و خرم آباد به دزفول و شوش، شوشتر و ایذه و شهرکرد سفر کنند و سپس به اصفهان بازگردند و این امکان نیز وجود دارد که از تهران مسیر بالا را ادامه داد و به خرم آباد رفت و سپس به دزفول، شوش، شوشتر رسید و در نهایت از مسیر اراک به تهران برگرشت چرا که جاذبه‌های ایران در این شهرها فوق‌العاده است.

فاطمی فیروزآبادی گفت: یکی دیگر از این محورهایی که می‌توان به آن توجه کرد محور شمال غربی کشور است که شهرهای تبریز، زنجان و جنوب استان آذربایجان غربی و شرقی را در برمی‌گیرد و مسیری که اصولاً در عید شلوغ می‌شود به سمت رشت و از آنجا به سمت آستارا و اردبیل و سپس به سمت قزوین و تهران می‌رود.

وی افزود: یکی از محورهایی که می‌تواند برای استان فارس خوب باشد مسیری است که به سمت استان کرمان می‌رود و از دهلیز و استهبان می‌گذرد و از آنجا به سیرجان، جیرفت، قلعه گنج و میناب می‌رود و از کنار دریای جنوب به سمت فارس برمی‌گردد و شهرهای جنوبی استان فارس را دربرمی گیرد همچنین می‌توان از مسیر غرب استان فارس به سمت یاسوج، ایذه، اهواز، آبادان، خرمشهر و تالاب شادگان رفت و از بندر ماهشهر به سمت استان فارس بازگشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: