کد خبر: ۳۴۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 26
کبد چرب یک بیماری شایع است که در صورت توجه‌ نکردن به آن می‌تواند مشکلات اساسی را برای مبتلایان به وجود آورد.
شفا آنلاین>سلامت>بسیاری از ترکیبات موجود در مواد غذایی وارد کبد شده و در آنجا متابولیزه می‌شوند. در بیماری کبد چرب در زنان و مردان جایگزین‌شدن چربی با سلول‌های اصلی کبدی اتفاق می‌افتد که این امر در نهایت عملکرد کبد را کاهش می‌دهد. 
به گزارش شفا آنلاین:بنابراین بسیاری از ترکیبات غذایی یا دارویی در بیمار باید با احتیاط و ملاحظۀ فراوان استفاده شود. اما مواد غذایی خاصی وجود دارند که به‌ ویژه برای افراد مبتلابه کبد چرب مفید هستند:

چای سبز: این نوع چای منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. چای سبز یک گزینۀ مناسب برای کاهش چربی خون در بیماران مبتلابه اختلالات متابولیک، مانند کبد چرب در زنان است.

گردو: همان طور که پیش‌تر اشاره شد، گردو منبع غنی از چربی امگا ۳ بوده که برای کبد چرب مفید است.

زردچوبه: این ادویه حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی فراوانی است که با نام «فلاونوئید» شناخته می‌شوند. یکی از بهترین روش‌های مصرف این ادویه تهیۀ چای زردچوبه است. فلاونوئیدهای موجود در زردچوبه در درمان کبد چرب و کاهش خطر ابتلا به این بیماری مفید هستند.

آووکادو: مقادیر چربی سالم و فیبر موجود در این گیاه باعث کاهش قند خون و استرس اکسیداتیوشده و یکی از پیشنهادهای تغذیه‌ای مهم در افراد مبتلابه دیابت و کبد چرب است. بااین‌حال مصرف آووکادو در افرادی که نارسایی کبدی دارند باید با احتیاط انجام شود.

میوه و سبزیجات: یک رژیم حاوی میوه‌ها و سبزیجات فراوان نقش مهمی در سلامت افراد مبتلابه بیماری‌های متابولیک، مانند کبد چرب، ایفا می‌کند؛به‌خصوص کلم‌ بروکلی به‌ صورت ویژه‌ای به مبتلایان به کبد چرب پیشنهاد شده است.

حبوبات و غلات کامل و مغزها: این مواد دارای خواصی هستند که می‌توانند در مسیر درمان کبد چرب کمک کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: