کد خبر: ۳۴۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 24
مغزها، غلات، ماهی، گوشت قرمز، پیاز، گوجه فرنگی، جگر و قلوه ، سبزیجات با برگ های تیره و برخی از خوراکی های دیگر منابع غنی و سرشار از منیزیم و سلنیوم هستند که مصرف آن ها به بیماران مبتلا به آسم توصیه می شود.
شفا آنلاین>سلامت>آسم بیماری است که باعث ایجاد التهاب در راه تنفسی ریه می شود. این التهاب می تواند شما را نسبت به محرک های خاصی تحریک پذیر و حساس کند. زمانی که بدن به این محرک ها پاسخ دهد، عملکرد ریه کاهش پیدا کرده و عمل تنفس به سختی اتفاق می افتد. از طریق شناخت این عوامل محرک می توانید تناوب و شدت حملات را تا حد زیادی کنترل کنید

به گزارش شفا آنلاین:یک متخصص تغذیه درباره بیماری آسم اظهار داشت:آسم التهاب مجاری تنفسی بوده و از مهمترین علائم آن می توان به سرفه، خس خس سینه و حمله های تنگی نفس اشاره کرد.

وی ادامه داد:کمبود برخی ویتامین ها از جمله منیزیم، سلنیوم، ویتامین B۶ و B۱۲ موجب تشدید حملات تنفسی در بیماران مبتلا به آسم می شود.

ایشان ادامه داد:مغزها، غلات، ماهی، گوشت قرمز، پیاز، گوجه فرنگی، جگر و قلوه و برخی سبزیجات با برگ های تیره منابع غنی و سرشار از منیزیم و سلنیوم هستند که مصرف آن ها به بیماران مبتلا به آسم توصیه می شود.

این متخصص تغذیه افزود:تخم مرغ، دانه آفتاب گردان، سیب زمینی و فرآورده های لبنی مخصوصا شیر نیز حاوی مقادیر زیادی ویتامین B۶ و B۱۲ هستند که مصرف این مواد غذایی تعداد دفعات حمله تنفسی در بیماران مبتلا به آسم را کاهش می دهد.

او بیان کرد:انجیر و آب انجیر خیسانده شده، سیر تازه، همچنین سیب و آب سیب نیز به کنترل بیماری آسم کمک می کنند.

وی دراین باره افزود:سیر برای مبتلایان به آسم مفید بوده و در بیشتر موارد از سیر برای درمان آسم استفاده شده و توصیه می شود بیماران مبتلا به آسم چند حبه سیر را با مقداری شیر گرم مخلوط و میل کنند.

بیماران مبتلا به آسم حتما روزانه یک عدد سیب یا یک لیوان آب سیب طبیعی و موز را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

این متخصص تغذیه ادامه داد:زمانی که بیمار دچار سرفه های مداوم می شود، می تواند با مخلوط عسل و آب ولرم سرفه های خود را تسکین دهد.

او بیان کرد:برای تسکین خس خس سینه مصرف یک نوشیدنی کافئین دار مانند قهوه می تواند باعث باز شدن راه تنفسی شده و اکسیژن رسانی به بیمار را بهبود ببخشد.

این متخصص تغذیه افزود:نوشیدن آب یخ، مصرف سرکه، مصرف بیش از حد شکر و نمک و مصرف غذاهای محرک و داغ موجب تشدید حملات آسم خواهد شد.

وی توصیه کرد:بیماران مبتلا به آسم از استعمال دخانیات خودداری کرده و حتما در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنند به نحوی که از حساسیت های خود نسبت به خوراکی ها اطلاعات کافی به دست آورند.

این متخصص تغذیه اظهار داشت:گنجاندن ورزش های هوازی کمک شایانی به کنترل حملات تنفسی ناشی از بیماری آسم می کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: