کد خبر: ۳۴۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 23
، تجهیزات ایمنی خودرو مطابق با آناتومی مردان طراحی می‌شود. به این معنی که زنانی که در ردیف جلوی خودرو می‌نشینند، در صورت تصادف بیشتر از مردان در معرض آسیب‌های شدید یا کشنده قرار دارند.

شفا آنلاین>عمومی>کارشناسان این دانشگاه در مطالعه خود، شاخص شوک را در دو جنس زن و مرد بررسی کردند. شاخص شوک از تقسیم تعداد نبض بر فشارخون سیستولیک به‌دست می‌آید که در حالت طبیعی بین ۰.۵ تا ۰.۷ است. آنان دریافتند زنان بیشتر از مردان با نشانه‌های شوک ناشی از تصادف به اورژانس مراجعه می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:به گفته کارشناسان، شاخص شوک در زنان گاهی حتی از یک هم فراتر می‌رود. این امر حتی برای زنانی که آسیب‌های جسمی کمتری نسبت به مردان دارند نیز صادق است. شاخص شوک بالا می‌تواند یک علامت هشداردهنده اولیه ناشی از افزایش حجم خونریزی باشد همچنین می‌تواند پیش‌بینی کننده مرگ فرد قربانی باشد.

این مطالعه همچنین به بررسی این موضوع پرداخت که آیا هنگام تصادف خودرو تفاوتی در میزان آسیب‌دیدگی میان مرد و زن وجود دارد یا خیر؟

کارشناسان از داده‌های بیش از ۵۶ هزار قربانی تصادفات با اتومبیل استفاده کردند که نیمی از آنها زن بودند. آنان دریافتند که اگرچه مردان به طور کلی صدمات بیشتری داشتند اما زنان در ناحیه کبد و لگن آسیب بیشتری دیده بودند؛ آسیب‌هایی که تهدیدکننده زندگی است.

کارشناسان می‌گویند که این یافته‌ها ممکن است به این معنا باشد که بدن زنان هنگام بروز تغییرات فیزیولوژیک مقاومت کمتری دارد و برخی از آسیب‌ها تأثیر بیشتری بر بدن زنان می‌گذارند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، کارشناسان امیدوارند که با روشن شدن این موضوع نحوه کمک‌های اولیه و برخورد پزشکان نسبت به بیماران تغییر کند همچنین طراحی ایمنی خودروها، تفاوت‌های بدن زنان و مردان را در نظر بگیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: