کد خبر: ۳۴۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 23
مدیر کل انتقال خون استان فارس از همشهریان فارسی برای اهدای خون با توجه به نیاز فوری به پلاکت برای بیماران بستری شده در مراکز درمانی دعوت ضروری کرد.

شفا آنلاین>سلامت>مجید اکبرزاده گفت: به اطلاع شهروندان نوع دوست فارسی می‌رساند با توجه به نیاز فوری به پلاکت برای بیماران بستری شده در مراکز درمانی از شهروندان خواست با تمامی گروه های خونی به مراکز اهدای خون در سطح استان مراجعه کنند.

به گزارش شفا آنلاین:وی افزود: به منظور اهدای خون برای تهیه این فرآورده حیاتی و رفع نیاز بیماران به مراکز اهدای خون در شیراز مراجعه کنند لذا به خاطر داشته باشیم با هر اهدای خون می‌توان جان سه نفر را نجات داد. 

اکبرزاده خاطرنشان کرد: تأمین خون مورد نیاز برای بیماران و نیازمندان و رفع نیاز بیمارستان‌ها، مستلزم حضور اهدا کنندگان در مراکز اهدای خون در سراسر استان و در اسرع وقت است، از همین رو از مردم و هم استانی‌های فرهیخته و نوع‌دوست دعوت می‌کنیم به مانند قبل و با حضور در مراکز اهدای خون در استان فارس ما را در تأمین این نیاز و شریان حیاتی یاری کنند.

وی با بیان اینکه شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور از مراکز درمانی منحصر به فردی برخوردار است، ادامه داد: بیمارستان پیوند اعضای برای هر عمل پیوند به طول میانگین بین 15 تا 30 واحد خون و فرآورده‌های خونی مصرف می‌کند. همچنین سه بیمارستان تخصصی سرطان داریم که باید خون و فرآورده‌های خونی این سه بیمارستان هم تامین شود.

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه عمده‌ترین مصرف‌کنندگان خون و پلاکت را بیماران سرطانی و تالاسمی تشکیل می‌دهند گفت: یک‌هزار و 500 فرد مبتلا به بیماری تالاسمی داریم که باید هفتگی به آن‌ها خون داده شود که اغلب کودکان با میانگین 5 سال سن هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: