کد خبر: ۳۴۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 23
نتایج پایش ویروس‌های رایج وزارت بهداشت نشان می‌دهد که ویروس کرونا با 28 درصد در صدر ویروس‌های در گردش در کشور قرار دارد و پس از آن ویروس‌های آنفلوانزا و RSV با 22.8 درصد و پس از آن راینو ویروس با 14 درصد قرار دارند. باعث شده اند مردم به بیماری های تنفسی مبتلا شوند.
شفا آنلاین>سلامت>به منظور پایش و پایش ویروس های در گردش بیماری های حاد تنفسی، پایش در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی و هرمزگان از مرداد ماه آغاز شد و در اسفند ماه سال جاری 106 نمونه از 21 ویروس مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج پایش ویروس‌های رایج وزارت بهداشت نشان می‌دهد که ویروس کرونا با 28 درصد در صدر ویروس‌های در گردش در کشور قرار دارد و پس از آن ویروس‌های آنفلوانزا و RSV با 22.8 درصد و پس از آن راینو ویروس با 14 درصد قرار دارند. باعث شده اند مردم به بیماری های تنفسی مبتلا شوند.

وزارت بهداشت، درمان، کرونا، آنفولانزا، آنفولانزا،

آنفولانزا یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که معمولاً از طریق سرفه و عطسه از یک فرد بیمار منتقل می شود. ویروس آنفولانزا انواع مختلفی دارد که شایع ترین انواع در حال گردش در کشور نوع A، نوع B و انواع H1N1 و H3N3 است.

علائم بیماری به طور ناگهانی با تب، سرفه، احساس سرما همراه با لرز، بدن درد، گلودرد، سردرد، خستگی، علائم گوارشی و سرگیجه همراه است و دوره معمول بیماری 4 روز است.

رعایت بهداشت فردی از جمله استفاده از ماسک، شستن مداوم دست ها و پرهیز از تماس با افراد دارای علائم بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن با رعایت یک رژیم غذایی متعادل و متنوع که شامل انواع سبزیجات و میوه ها می باشد می تواند در پیشگیری از بیماری موثر باشد. بیماری.

شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در کشور/ علائم خفیف و شبیه سرماخوردگی است.

ویروس سنسیشیال تنفسی یا ویروس RSV باعث عفونت هایی می شود که ریه ها و مجاری تنفسی را درگیر می کند. کودکان نسبت به سایرین بیشتر مستعد ابتلا به این ویروس هستند، اما این ویروس می تواند بزرگسالان را نیز مبتلا کند. علائم این بیماری در بزرگسالان و کودکان سالم معمولاً خفیف و بیشتر شبیه سرماخوردگی است.

راینو ویروس ها ویروس های سرماخوردگی معمولی هستند که علائم رایج آن شامل سرفه، عطسه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، گلودرد، بدن درد و احساس خستگی است. زمانی که فردی به ویروس های سرماخوردگی مبتلا می شود، در سه روز اول، به احتمال زیاد ویروس را به افراد دیگر منتقل می کند. اقدامات پیشگیرانه مانند شستن مرتب دست ها با آب و صابون ممکن است به جلوگیری از عفونت کمک کند. اجتناب از دست زدن به دهان، چشم و بینی (شایع ترین نقاط ورود راینوویروس) نیز می تواند به پیشگیری کمک کند.

ویروس کرونا که یکی از انواع شایع ویروس‌هایی است که در ماه مارس در گردش است، با ایجاد عفونت در دستگاه تنفسی، علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، سردرد، علائم سرماخوردگی و گاهی مشکلات گوارشی مانند اسهال و استفراغ ایجاد می‌کند. .

تعداد موارد تایید شده و فوتی های کووید-19 از هفته اول مهر 1401 تا هفته سوم اسفند 1402 در کل کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

وزارت بهداشت، درمان، کرونا، آنفولانزا، آنفولانزا،

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: