کد خبر: ۳۴۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 22
معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: خدمات جدید انجماد و ذخیره سازی بافت تولید مثلی درمان ناباروری برای بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

شفا آنلاین>سلامت> مهدی رضایی افزود: زوج‌های نابارور در اولویت خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت قرار دارند و در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰ هزار زوج نابارور، در سامانه‌های بیمه سلامت نشان دار شدند و از خدمات درمان ناباروری با پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شدند.

به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: این گروه از بیماران از ۶۹ قلم داروی تخصصی درمان ناباروری با پوشش ۹۰ درصد، ۲۹ قلم تجهیزات پزشکی، ۴۵ کد جراحی عمل‌های فوق تخصصی درمان ناباروری و ۱۶ قلم آزمایشات ژنتیک و همچنین خدمت جدید انجماد و ذخیره سازی بافت تولید مثلی برای بیماران صعب العلاج و سرطانی که ممکن است قدرت باروری آنها از دست برود و به خدمات تحت پوشش بیمه درمان ناباروری اضافه شده است، می‌توانند بهره‌مند شوند.

رضایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۸۰ میلیارد تومان برای این بیماران هزینه کردیم، گفت: در همه مؤسسات دولتی، ۹۰ درصد پوشش بیمه و در بخش‌های خیریه و خصوصی ۷۰ درصد پوشش بیمه را ایجاد کردیم و قدم‌های خوبی را نسبت به سال‌های گذشته برداشتیم.

وی با بیان اینکه از آذر ۱۴۰۲ شورای عالی بیمه مصوب کرد که خدمات در بخش خصوصی هم تحت پوشش قرار گیرد، ادامه داد: این مصوبه به تازگی اجرایی شده و در بخش دولتی و خصوصی هم زوج‌های نابارور می‌توانند از خدمات ناباروری با پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: