کد خبر: ۳۴۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 22
خوشبختانه اگر پوست را نخارانید یا نچینید، می توان از ایجاد تاول جلوگیری کرد. اما اگر به دنبال پیشگیری از آن قبل از ظاهر شدن روی پوست هستید، باید قبل از انجام هر گونه پیاده روی، دویدن یا هر گونه فعالیت بدنی به ایمنی پوست خود توجه کرده و اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

شفا آنلاین>سلامت>برای جلوگیری از خارش پوست که می تواند باعث تاول شود، متخصصان پوست نکات زیر را توصیه می کنند:

۱- مراقب پاهای خود باشید

به گزارش شفا آنلاین:برای جلوگیری از تاول روی پا، بهتر است از جوراب های نایلونی یا مقاوم در برابر رطوبت استفاده کنید. اگر پوشیدن یک جفت جوراب کمکی نمی کند، برای محافظت از پوست خود دو جفت جوراب را روی هم بپوشید. همچنین باید مطمئن شوید که اندازه کفش برای پای شما مناسب است. کفش ها هرگز نباید تنگ یا گشاد باشند.

۲- لباس مناسب بپوشید

هنگام انجام فعالیت بدنی، لباس های گشاد و مقاوم در برابر رطوبت بپوشید. از پوشیدن لباس های نخی خودداری کنید، زیرا پنبه عرق و رطوبت را جذب می کند و باعث اصطکاک و سایش پوست و در نتیجه ایجاد تاول می شود.

۳- از باند نرم استفاده کنید

برای نواحی آسیب دیده و تاول دار بدن، مانند انگشتان پا یا ران، استفاده از باند چسب یا هر باند نرم دیگری را در نظر بگیرید و هنگام استفاده حتما باند را به درستی ببندید.

۴- پودر یا ژل وازلین (وازلین) را به نواحی آسیب دیده بمالید.

با انجام این کار، زمانی که دو نقطه از پوست به یکدیگر ساییده می شوند، میزان اصطکاک کاهش می یابد.

۵- فعالیت خود را متوقف کنید

اگر در حین فعالیت احساس ناراحتی یا درد کردید یا پوستتان قرمز شد، آن را به سرعت متوقف کنید. در غیر این صورت ممکن است دچار تاول شوید.

-رفتار

اگر قبلاً تاول روی پوست خود دارید، سعی کنید صبور باشید و آن را رها کنید. تاول ها معمولاً طی یک تا دو هفته خود به خود بهبود می یابند. همچنین مراقب باشید فعالیتی که باعث ایجاد تاول شده است را تا زمان بهبودی از سر نگیرید. برای درمان تاول، متخصصان پوست موارد زیر را توصیه می کنند:

۱- روی تاول را بپوشانید

تاول و زخم پوست را با باند بپوشانید. لبه های باند را به سمت داخل تا کنید تا مرکز آن کمی بیرون بزند.

۲- از پد استفاده کنید

برای جلوگیری از بدتر شدن تاول ها در نواحی تحت فشار، مانند کف پا، می توانید از کمپرس استفاده کنید. در مرکز پد یک سوراخ مانند دونات ایجاد کنید و آن را در اطراف زخم تاول قرار دهید. پس از آن، زخم و پد را با باند ببندید.

۳- تا حد امکان از تخلیه تاول خودداری کنید

این می تواند منجر به عفونت شود. با این حال، اگر تاول بسیار بزرگی دارید که می‌تواند بسیار دردناک باشد، ممکن است برای کاهش ناراحتی لازم باشد آن را تخلیه کنید. در این صورت از سوزن کوچکی که با الکل ضدعفونی کرده اید استفاده کنید. گوشه ای از تاول را با سوزن سوراخ کنید تا مایع تخلیه شود، سپس محل را با آب و صابون بشویید و وازلین بزنید. سپس محل را تمیز و پوشانده نگه دارید. به خاطر داشته باشید که زخم را روی تاول نکشید، زیرا این زخم است که از پوست آسیب دیده شما مراقبت می کند.

به گزارش ایندیپندنت، در حالی که تاول بهبود می یابد، مراقب علائم عفونت پوستی باشید. اگر متوجه قرمزی، چرک یا افزایش درد و تورم شدید، بهتر است به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: