کد خبر: ۳۴۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 21
کارشناس علوم تغذیه و صنایع غذایی کشور در خصوص طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: یکی از هدف‌های طرح این است که بتوانیم برای کودکان کار براساس تعریف دسترسی به غذای سالم و کافی در تمام طول عمر، امنیت غذایی فراهم کنیم.
شفا آنلاین>جامعه>یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که کلان‌شهر‌های امروزی را به خود مشغول کرده است، مسئله وجود کودکان کار است. کودکانی که اغلب بدون خواست و اراده قبلی به شغل‌های کاذب و دستفروشی مشغول هستند، یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند.


به گزارش شفا آنلاین:مدیریت شهری ششم برای تغییر چهره شهر و پاک‌سازی آن از آسیب‌ها تصمیم به مدیریت و ساماندهی موضوع کودکان کار گرفته است. چراکه اگر این چالش با مدیریت و جلوگیری مواجهه نشود ممکن است در آینده زمینه وقوع انواع جرم‌ها را فراهم کند.


از این روز شهرداری تهران تصمیم به برپایی قرارگاه اجتماعی گرفت تا بتواند متولیان حوزه آسیب‌های اجتماعی را در پایتخت دورهم جمع کند و با هم‌فکری جمعی به راهکاری برای پیشروی معضلات مختلف تهران از جمله ساماندهی کودکان کار بپردازد.


زینت کمالی کارشناس علوم تغذیه و صنایع غذایی کشور در گفتگو با خبرنگار. در خصوص تشکیل جلسات قرارگاه اجتماعی اعلام کرد: تشکیل جلسات قرارگاه اجتماعی در پایتخت اقدام خوبی بوده که شهرداری انجام داده است. ما در کنار سایر ارگان‌هایی که برای کمک به کودکان کار حضور دارند، می‌توانیم به ایجاد امنیت غذایی برای کودکان کمک کنیم.


وی در ادامه گفت: کودکان به خصوص کودکانی که در خیابان مشغول به کار هستند در گروه اقشار آسیب‌پذیر قرار دارند. هدف این است که بتوانیم برای کودکان کار براساس تعریف دسترسی به غذای سالم و کافی در تمام طول عمر، امنیت غذایی فراهم کنیم.


کمالی‌زاده درباره طرح ساماندهی کودکان کار و اجرای آن در کلانشهر تهران عنوان کرد: شهرداری برای انجام اقدامات لازم در زمینه ساماندهی کودکان کار در خصوص کودکان ایرانی ابزار و امکانات بیشتری در اختیار دارد.


این کارشناس با اشاره به ساماندهی کودکان اتباع خارجی در جریان اجرای طرح ساماندهی کودکان کار اظهار داشت: دست شهرداری در خصوص کودکان اتباع کمی بسته است و در این راستا باید سازمان‌های دیگر نیز کمک بگیرد.


وی در پایان تصریح کرد: شهرداری می‌تواند کمک کند تا کودکانی که از کشورشان جدا مانده‌اند به آن‌جا بازگردند./دانشجو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: