کد خبر: ۳۴۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 19
دکتر شادنوش معاون سلامت سازمان سلامت کوثر خبر داد:
در سازمان سلامت کوثر با ماموریت پوشش درمان مستقیم خانواده‌های معزز ایثارگران در حال برنامه‌ریزی و ایجاد یک افق جدید برای آینده هستیم تا بتوانیم خدمات گسترده‌تر و با کیفیت بیشتری را در اختیار خانواده‌های معزز ایثارگران قرار دهیم.

شفا آنلاین :سلامت >چامعه >معاون سلامت سازمان سلامت کوثر با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت خدمات این سازمان در دستور کار است، گفت: ارائه خدمات طب سالمندی نیاز امروز و آینده جامعه ایثارگری است.

دکتر مهدی شادنوش، با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از بدو تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل شوق و اشتیاقی که برای ارائه خدمات به خانواده های ایثارگران وجود داشت، هر کدام از بخش‌ها، سازمان‌ها و مراکز تابعه بنیاد شهید هر آنچه از دستشان برمی‌آمد، انجام دادند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و نیازهای جامعه ایثارگری مسئله سلامت بوده است، ادامه داد: به همین دلیل هر کدام از این بخش‌ها، سازمان‌ها و مراکز، امکاناتی را در اختیار بخش سلامت قرار دادند.

معاون سلامت سازمان سلامت کوثر افزود: حوزه امداد و آمبولانس، مراکز توانبخشی، بیمارستان‌ها و مشاوره هر کدام بخش های مجزایی به عهده داشتند. متاسفانه این پراکندگی بعضی از امکانات و منابع بنیاد شهید را به خوبی ساماندهی نمی‌کرد و هدررفت منابع وجود داشت.

به گفته شادنوش، در دوره‌های اخیر، طبق سیاست های اتخاذ شده تلاش شد تمام این امکانات سلامتی که باید در خدمت خانواده ایثارگران باشد در سازمان سلامت کوثر متمرکز شود. با این رویه یقینا ما می‌توانیم هم افزایی و بهره‌وری سیستم را بالا ببریم و خدمات باکیفیتی را در اختیار خانواده ایثارگران قرار دهیم.

وی در مورد تغییر و تحولات اخیر معاونت سلامت سازمان سلامت کوثر گفت: ۳ مرکز آسایشگاهی و ۱۷ مرکز توانبخشی را از سایر موسسات تحویل گرفتیم و در حال تحویل گرفتن مراکز مشاوره هستیم. مرکز آمبولانس را شکل‌دهی کردیم و تلاشمان این است که به صورت یک مرکز امداد و آمبولانس سراسری در کل کشور ارائه خدمات دهیم.

معاون سلامت سازمان سلامت کوثر ادامه داد: نواقص زیادی در سیستم وجود دارد به علت اینکه با گذشت سال‌های زیاد، زیرساخت‌ها و امکانات بسیار ضعیف شده‌اند. ساختمان‌های بیمارستانی ما بسیار مستهلک هستند و تاسیسات مدت زیادی بوده است که بازسازی نشده بود. بعضی از این امکانات به دلیل اینکه به صورت تخصصی مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد مانند آمبولانس‌ها از شکل ارائه خدمات خارج شده بودند و مشکلات متعددی را برای ماشین‌ها به وجود آورده بود و از شکل اصلی خود خارج شده بود که همه اینها می‌بایست به شکل اولیه خود برگردد.

شادنوش با اشاره به مشکلات این سازمان ادامه داد: به دلیل نوسان نرخ ارز، در بعضی موارد که ما نیازمند تهیه مواد اولیه از خارج از کشور بودیم دچار مشکلات زیادی شدیم. حتی در یکی، دو سال اخیر جانبازان معزز در تهیه برخی لوازم‌ مورد نیازشان دچار مشکل‌ شدند که تلاش شد که این موانع برطرف شود و هر چه سریع تر مواد اولیه تهیه شود که به مرور تمام این مسائل برطرف خواهد شد.

به گفته شادنوش، علاوه بر مشکلات گذشته ایثارگران و خانواده هایشان، با توجه به گذشت زمان، مساله سالمندی این عزیزان مطرح شده است. ما در حال تلفیق مساله تخصصی طب سالمندان با ارائه سایر خدمات به خانواده‌های ایثارگران هستیم تا بتوانیم کیفیت خدمات را ارتقا دهیم.

وی در مورد برنامه پیش روی سازمان سلامت کوثر گفت: ما در سازمان سلامت کوثر با ماموریت پوشش درمان مستقیم خانواده‌های معزز ایثارگران در حال برنامه‌ریزی و ایجاد یک افق جدید برای آینده هستیم تا بتوانیم خدمات گسترده‌تر و با کیفیت بیشتری را در اختیار خانواده‌های معزز ایثارگران قرار دهیم.

معاون سلامت سازمان سلامت کوثر در مورد هزینه های خدمات ارائه شده این سازمان به ایثارگران گفت: با همکاری‌های بین سازمان سلامت کوثر و سازمان‌های بیمه‌گر (بیمه دی و بیمه نیروهای مسلح که پوشش ایثارگران را به عهده دارند) کلیه این خدمات، رایگان در اختیار ایثارگران معزز قرار می‌گیرد و بر اساس یکسری پارامترها، لوازم مصرفی و مسائل حمایتی که باید در اختیار عزیزان قرار بگیرد را به صورت دوره‌ای برای هر گروه از جانبازان طبق برنامه انجام می‌شود. امروزه به دلیل مشکلاتی که در سال‌های گذشته وجود داشته از برنامه‌ها عقب هستیم ولی با تلاش‌های صورت گرفته و برنامه ریزی‌های انجام شده در حال برطرف کردن مشکلات هستیم و چرخه ارائه خدمت از سر گرفته شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: