کد خبر: ۳۴۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 18
به نظر می‌آید حجم زیادی دانشجو در رشته‌های پزشکی و پرستاری داریم که فضاهای آموزشی کنونی پاسخگوی آنها نیستند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود دانشجویان دچار معضلات رفاهی و افت کیفیت آموزش خواهند شد.
شفا آنلاین>سلامت>رییس کل سازمان نظام پزشکی می‌گوید: پیش‌بینی من با توجه به نبود زیرساخت‌های متناسب با حجم دانشجویان پزشکی و پرستاری این است که از نظر فضای آموزشی دانشکده‌های پزشکی و بیمارستان‌های آموزشی دچار مشکل خواهند شد.
به گزارش شفا آنلاین: به نظر می‌آید حجم زیادی دانشجو در رشته‌های پزشکی و پرستاری داریم که فضاهای آموزشی کنونی پاسخگوی آنها نیستند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود دانشجویان دچار معضلات رفاهی و افت کیفیت آموزش خواهند شد.
محمد رییس‌زاده رییس نظام پزشکی گفت: یکی از حوزه‌هایی که به نظر من با مشکل مواجه می‌شود، حوزه تجهیزات پزشکی و تامین دارو است. اگر چه امسال اقدامات خوبی در این زمینه از سوی دولت شد، اما در سال آینده در تامین وسایل جراحی و دارو قطعا با چالش‌های بزرگی روبه‌رو می‌شویم. یکی دیگر از مشکلات ما در سال آینده بیمه خواهد بود که باید تدابیر مشخصی برای حل آن از سوی مسوولان مربوطه گرفته شود.
علی عرب‌خردمند معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی هم درباره چالشی که در سال آینده جامعه پزشکی ایران با آن روبه‌رو است، می‌گوید: به نظر من ورود نامتخصصان به حوزه پزشکی به ویژه پزشکی زیبایی یکی از معضلات پیش‌روی جامعه پزشکی در سال آینده خواهد بود. موارد بی‌شماری شکایت از سوی بیمارانی داشتیم که به دلیل خطای پزشکی به ما مراجعه کرده‌اند و دچار آسیب جدی شده‌اند. با این حال همچنان نامتخصصان دارند به این حوزه ورود می‌کنند و معلوم نیست سال آینده آمار شکایات از سوی بیماران چقدر خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: