کد خبر: ۳۴۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 17
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم عمل های جراحی زیبایی را در ایام نزدیک به تعطیلات نوروز انجام ندهند.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن توضیح درباره نحوه برخورد با پزشکان متخلف در حوزه زیبایی گفت: مردم اعمال جراحی زیبایی را در ایام نزدیک به تعطیلات نوروز انجام ندهند. 
به گزارش شفا آنلاین: بهرام عین‌اللهی امروز در نشست خبری طرح سلامت نوروزی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هر ساله در آستانه تعطیلات نوروزی شاهد افزایش اعمال جراحی زیبایی هستیم و در این زمینه نیز برخی پزشکان با دریافت تعرفه‌های پایین‌تر و انجام تبلیغات مردم را به انجام این جراحی‌ها تشویق می‌کنند، وزارت بهداشت چه نظارتی بر این موضوع دارد؟ اظهار کرد: ما توصیه می‌کنیم که بسیاری از افراد اعمال جراحی را در ایام نزدیک به نوروز انجام ندهند، زیرا هر عملی یک بخش درمان و انجام عمل و یک مرحله مراقبت بعد از عمل را دارد. بر اساس قانون، پیگیری بعد از عمل را باید جراح انجام دهد و ما توصیه می‌کنیم عمل‌هایی که احتیاج به پیگیری دارند در ایام نزدیک به تعطیلات انجام نشوند. اعمال زیبایی نیز از این دسته اعمال است.
وی افزود: از نظر وزارت بهداشت هر پزشکی کاری را می‌تواند انجام دهد که جزو مواد درسی او آمده باشد. مثلا یک جراح چشم برنامه درمانش مشخص است و باید اعمال جراحی که در حیطه تخصصی و در کریکولوم درسی او بوده را ارائه کند./آرمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: