کد خبر: ۳۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 15
عضو انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران خواستار نگاه مساوی وبیطرفانه وزیر بهداشت به گروه زنان ،مامایی و رادیولوژیست ها شد و گفت: وزیر بهداشت نباید جانبداری کند و حق انجام سونوگرافی و گزارش آن را از متخصصان زنان بگیرد.

دکتر اشرف آل یاسین در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در تمام دنیا طب مادر و جنین وجود دارد جز ایران.حال آنکه در سایر کشورها در این زمینه  مشکلی وجود ندارد. زیرا گروه رادیولوژی می گوید که گروه زنان نباید سونوگرافی انجام دهد در حالی که این نکته صحیح نیست.

وی خاطرنشان کرد: من نمی گویم هر کسی سونوگرافی انجام دهد اما افرادی که برای این کار تربیت شده اند و قدرتش را هم دارند باید آن را انجام دهند .حال آنکه متخصصین زنان و مامایی برای همین کار تربیت شده اند.

استاد زنان دانشگاه تهران ادامه داد: این در حالی است که کار گروه رادیولوژی ،عکسبرداری است نه سونوگرافی.ضمن اینکه قسمتی از تخصص آنها سونوگرافی است.

وی با اشاره به این که وزارت بهداشت نباید دراین ماجرا جانبداری کند؛ گفت:درغیر این صورت حق گروه زنان و مردم پایمال می شود. ضمن اینکه این حق مردم است که گزارش سونوگرافی دستشان باشد.

جراح و متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: هر گروهی باید کار خودش را انجام دهد به هیمن خاطر گروه زنان  از وزیر بهداشت در این زمینه درخواست کمک دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
2
عجیب است!! کجا متخصصین زنان برای اینکار تربیت شدند همکاران سرکار خانم آل یاسین برای جراحی تربیت شده اند و بس ،هیچ کار دیگری را نمی توانند انجام دهند ولی چون عاشق کسب درآمد بیشتر هستند پا در کفش هر حرفه ای می کنند سونوگرافی که سهل است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: