کد خبر: ۳۴۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 13
متقاضیان می‌توانند از ۲ طریق نسبت به خرید لاستیک دولتی اقدام کنند؛ راه نخست آن است که برخی کارخانه‌ها مانند کویرتایر، بارز و یزدتایر سایت فروش دارند و متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت این کارخانه‌ها اقدام به ثبت‌نام و خرید تایر کنند. راه دوم،‌ مراجعه حضوری به نمایندگی‌های شهر محل اقامت است.
شفا آنلاین>عمومی>در حالی که گزارش‌ها حاکی از کُندی ثبت‌نام و خرید اینترنتی لاستیک دولتی از طریق سامانه جامع تجارت دارد و برخی متقاضیان از اینکه ساعت‌ها در صف خرید تایر می‌مانند گلایه دارند، وزیر صمت اعلام کرد: به فروشندگان لاستیک این اجازه داده شده است که به صورت آفلاین، ثبت‌نام از متقاضیان را انجام داده و نیازی نیست که حتما سامانه وصل باشد؛ بلکه در حالتی که سامانه خاموش است هم می‌توانند مدارک را از مشتری دریافت کرده و بعدا خود اپراتور یا فروشنده فرایند خرید را ادامه داده و مدارک را در سامانه ثبت کند. او همچنین تاکید کرد اگر عرضه‌کننده‌ای اینگونه رفتار نکند، مصداق تخلف است و قصد ایجاد صف دارد.

خرید لاستیک از ۲ طریق

به گزارش شفا آنلاین:در حال حاضر اختلاف قیمت لاستیک دولتی و بازار آزاد زیاد است و به همین دلیل خیلی‌ها به دنبال آن هستند که لاستیک دولتی تهیه کنند. رصد بازار نشان می‌دهد اختلاف قیمت دولتی سایزهای پرمصرف لاستیک یعنی سایز ۱۳ و ۱۴ با بازار آزاد حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. برای نمونه، قیمت دولتی لاستیک سایز ۱۳ که پرمصرف‌ترین لاستیک است، با توجه به برند حدود یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است اما قیمت آن در بازار آزاد حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تایر در پاسخ به این سوال که متقاضیان چگونه می‌توانند لاستیک دولتی دریافت کنند؟ به همشهری‌ می‌گوید: متقاضیان می‌توانند از ۲ طریق نسبت به خرید لاستیک دولتی اقدام کنند؛ راه نخست آن است که برخی کارخانه‌ها مانند کویر تایر، بارز و یزد تایر سایت فروش دارند و متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت این کارخانه‌ها اقدام به ثبت‌نام و خرید تایر کنند. راه دوم،‌ مراجعه حضوری به نمایندگی‌های شهر محل اقامت است. برای نمونه، متقاضیان تهرانی می‌توانند به بازار چراغ برق یا سرچشمه مراجعه کنند. در این بازارها نمایندگی‌های تایرسازان حضور دارند و با دریافت اسناد و مدارک موردنیاز متقاضیان و احراز هویت آنها به آنها تایر می‌دهند.

حضوری مراجعه کنید بهتر است

از مشکلات خرید اینترنتی لاستیک دولتی،‌ قطعی و کُندی اینترنت است که سبب می‌شود برخی خریداران در زمان ثبت‌نام و خرید علاف شوند. علی صدر افشار، از فروشندگان لاستیک خودرو در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان سریع‌تر لاستیک دولتی خرید؟ به همشهری می‌گوید: خرید اینترنتی زمانبر است و بعضا پیش می‌آید که ۲ ماه طول می‌کشد لاستیک به دست مشتری برسد که این مسئله با توجه به اینکه آخر سال است ممکن است بیشتر هم طول بکشد چون ارسال از طریق پست زمانبرتر می‌شود.

او ادامه می‌دهد: بر این اساس، خرید حضوری راحت‌تر است. بهترین حالت این است که متقاضیان به نمایندگی‌های سطح شهر خود مراجعه کنند. آدرس نمایندگی‌های رسمی در سایت‌های کارخانه‌های تولیدکننده موجود است. در تهران هم علاوه بر نمایندگی‌های سطح شهر می‌توانند به بازار لاستیک بروند.

چه مدارکی لازم است؟

طبق مصوبه وزارت صمت، برای تایرهای پرتقاضای رینگ ۱۳ و ۱۴ در سال فقط امکان خرید ۴ حلقه تایر با یک کد ملی و شماره شاسی و موتور وجود دارد و اگر کسی متقاضی خرید بیشتر از این تعداد باشد باید به سراغ بازار آزاد برود.

اگر متقاضی خرید اینترنتی لاستیک از تولیدکنندگان داخلی هستید باید به سایت‌های شرکت‌های تولیدکننده مانند کویر تایر، بارز و یزد تایر مراجعه و کد ملی و موبایل خود را وارد کرده و ثبت‌نام کنید. پس از آن مدارک لازم شامل برگ سبز خودرو، کارت خودرو و کارت ملی را بارگذاری می‎‌کنید. در زمان تحویل هم یا به صورت حضوری یا از طریق پست لاستیک خود را دریافت می‌کنید.

اگر قصد مراجعه به نمایندگی‌های شرکت‌های تولیدی را دارید هم باید در زمان مراجعه برگ سبز خودرو، کارت خودرو و کارت ملی خود را به همراه خود داشته باشید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: