کد خبر: ۳۴۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 11
مؤسسه مشاوره مالی «نومَد کپیتالیست»، Nomad Capitalist، در رتبه‌بندی جدید خود پاسپورت سوئیس را به عنوان «قوی‌ترین» پاسپورت در سراسر دنیا معرفی کرده و پاسپورت ایران را در رتبه ۱۹۰ از ۱۹۹ کشور قرار داده است.
شفا آنلاین>عمومی>مؤسسه مشاوره مالی «نومَد کپیتالیست»، Nomad Capitalist، در رتبه‌بندی جدید خود پاسپورت سوئیس را به عنوان «قوی‌ترین» پاسپورت در سراسر دنیا معرفی کرده و پاسپورت ایران را در رتبه ۱۹۰ از ۱۹۹ کشور قرار داده است. این مؤسسه اعلام کرد که پاسپورت‌های ایرلند و پرتغال نیز به ترتیب در رتبه دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند.
به گزارش شفا آنلاین: مؤسسه مشاوره مالی «نومَد کپیتالیست»، Nomad Capitalist، در رتبه‌بندی جدید خود پاسپورت سوئیس را به عنوان «قوی‌ترین» پاسپورت در سراسر دنیا معرفی کرده و پاسپورت ایران را در رتبه ۱۹۰ از ۱۹۹ کشور قرار داده است.
 
این مؤسسه روز شنبه، ۱۹ اسفندماه، اعلام کرد که پاسپورت‌های ایرلند و پرتغال نیز به ترتیب در رتبه دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند.
 
بسیاری از موسسات شناخته‌شده مانند «پاسپورت ایندکس هنلی»‌ بیشترین نمرهٔ شاخص خود را به میزان سهولت در سفر به کشورهای دیگر در نظر می‌گیرند.
 
با این حال این مسئله تنها نیمی از شاخص مؤسسه «نومَد کپیتالیست» را به خود اختصاص داده و عوامل دیگری چون قوانین مالیاتی، همدلی جهانی، تابعیت دوگانه و آزادی شخصی نیز در این شاخص نقش دارند.
 
بر اساس گزارش این مؤسسه با پاسپورت ایرانی تنها می‌توان به ۱۱ کشور بدون ویزا سفر کرد و در مجموع می‌توان با اخذ ویزا در فرودگاه یا به صورت الکترونیک به ۴۴ کشور دیگر با سهولت نسبی وارد شد.
 
در این گزارش آمده است که شهروندان ایرانی در ورود به تعداد زیادی از کشورها از سوی مسئولان یا شهروندان آنها «با خصومت قابل توجهی مواجه می‌شوند». همچنین ایرانی‌ها از داشتن تابعیت دیگر کشورها «منع» می‌شوند و شهروندان آن سطح پایینی از «آزادی» را تجربه می‌کنند.
 
پاسپورت ایرانی تقریبا در تمام موارد ذکر شده پایین‌ترین نمره را دریافت کرده است.
 
در این رتبه‌بندی پاسپورت کشور افغانستان با پایین‌ترین امتیاز در رده آخر، ۱۹۹ قرار دارد و پاسپورت کشورهای عراق و یمن پس از این کشور به عنوان ضعیف‌ترین پاسپورت‌ها معرفی شده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: