کد خبر: ۳۴۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 11
موز با وجود طعم شیرین، کالری نسبتا کمی دارد. یک موز متوسط حاوی بیش از 100 کالری است که آن را به یک میان وعده رضایت‌بخش برای کسانی که به ‌دنبال کاهش وزن هستند، تبدیل می‌کند.
شفا آنلاین>سلامت>موز با اینکه بیش از 3 دهه نیست وارد سفره ایرانی‌ها شده، اما بسیار مورد توجه قرار گرفته ‌است. شاید بتوان آن را جایگزینی مناسب برای مکمل‌های انرژی دانست. اما موز چه فوایدی دارد؟
کاهش وزن
به گزارش شفا آنلاین:موز با وجود طعم شیرین، کالری نسبتا کمی دارد. یک موز متوسط حاوی بیش از 100 کالری است که آن را به یک میان وعده رضایت‌بخش برای کسانی که به ‌دنبال کاهش وزن هستند، تبدیل می‌کند.
سرشار از فیبر است
هر موز متوسط حدود 3گرم فیبر دارد. فیبر به تقویت سیری کمک می‌کند، باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و کالری دریافتی کلی را کاهش دهید.
شیرینی طبیعی دارد
موز دارای شیرینی طبیعی است  که می‌تواند هوس خوردن غذاهای شیرین با قندهای اضافه و کالری بالا در میان‌وعده‌ها را برطرف کند. انتخاب غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی مانند موز به جای شیرینی‌های تصفیه‌شده می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.
متراکم از مواد مغذی است
موز علاوه بر فیبر، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از سلامت کلی حمایت می‌کنند. انتخاب غذاهای غنی از مواد مغذی مانند موز می‌تواند به شما کمک کند ضمن مدیریت وزن، نیازهای غذایی خود را برآورده کنید.
موز و افزایش وزن
 هر موز اندازه متوسط حدود 27گرم کربوهیدرات دارد که نسبتا بالا محسوب می‌شود. درحالی‌که کربوهیدرات‌ها منبع حیاتی انرژی هستند، مصرف بیش از حد آنها می‌تواند منجر به افزایش وزن شود؛ به‌خصوص اگر کالری دریافتی بیش از نیاز مصرف شود.
منبع تامین سریع انرژی است
 کربوهیدرات‌های موجود در موز عمدتا به شکل قندها ازجمله گلوکز، فروکتوز و ساکاروز هستند. درحالی‌که این قندها باعث افزایش سریع انرژی می‌شوند، مصرف آنها در مقادیر زیاد بدون تعادل با پروتئین و چربی‌های سالم می‌تواند به افزایش وزن کمک کند.
استفاده بهینه برای مدیریت وزن
وقتی نوبت به گنجاندن موز در برنامه مدیریت وزن می‌رسد، اعتدال و تعادل نکته کلیدی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: