کد خبر: ۳۴۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 10
رئیس پلیس فتای پایتخت از برخورد قانونی و قاطعانه با افرادی خبر داد که به خرید و فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی می پردازند.
شفا آنلاین>حادثه>سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره گفت: برابر قوانین و مقررات خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی ممنوع بوده و برای مرتکبان آن جرم‌انگاری شده است. در همین راستا نیز پلیس با مرتکبان چنین جرائمی قاطعانه برخورد می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین: وی با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه‌سوری گفت: افراد سودجو و فرصت‌طلب برایشان مهم نیست که گروه هدف آنان کودکان و نوجوانان هستند یا افراد دیگر. آنان با فروش مواد محترقه و حتی آموزش ساخت این مواد جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازند. بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگواری بوده‌ایم که در پی انفجار مواد محترقه رخ داده است. بنابراین خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال خرید و ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند. همچنین ممکن است افراد سودجو از این فرصت نیز برای کلاهبرداری استفاده کرده و با درج آگهی‌های مختلف اقدام به فروش مواد محترقه از طریق فضای مجازی کنند. در بسیاری از این موارد متهمان اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده‌اند.
 وی با بیان اینکه مجرمان از هر بستری برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند، ادامه داد: تاکنون تعداد زیادی از افرادی که در خصوص خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت داشتند دستگیر و طبق قانون با آنها برخورد شده است. اما در این بین مجرمان اینترنتی فرصت‌طلب نیز بیکار ننشسته و با تبلیغات دروغین تحت عناوین مختلفی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: برخی از این افراد در پوشش فروش مواد محترقه و آتش‌بازی با طراحی درگاه پرداخت جعلی، اطلاعات کارت بانکی کاربران را سرقت کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند و عده‌ای نیز بعد از دریافت وجه، کاربران را بلاک کرده و دیگر پاسخگوی آنها نیستند./ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: