کد خبر: ۳۴۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 08
بازار خودرو امروز، جمعه 18 اسفند 1402، وضعیت آرامی را تجربه می‌کند و تمامی خودروهای داخلی و مونتاژی نسبت به روز گذشته تغییری ندارند.

شفا آنلاین>خودرو>قیمت خودروshafaonline.irhttp://shafaonline.ir امروز جمعه، 18 اسفند 1402 هیچ تغییری ندارد. طی هفته جاری نرخ دلار در بازار آزاد وارد کانال جدید شد و به تبع آن قیمت خودرو هم روند رو به رشد را در پیش گرفت، اما آیا هفته آینده نیز این رشد قیمت ادامه خواهد داشت؟

به گزارش شفا آنلاین:بازار خودرو امروز، جمعه 18 اسفند 1402، وضعیت آرامی را تجربه می‌کند و تمامی خودروهای داخلی و مونتاژی نسبت به روز گذشته تغییری ندارند. البته چنین ثبات قیمتی زیر سایه تعطیلی بازار بوده و با توجه به اینکه طی هفته جاری با افزایش نرخ ارز، قیمت خودرو صعودی شد، انتظار می‌رود در صورتی که این افزایش نرخ ارز ادامه‌دار باشد، خودرو نیز گران‌تر شود.

قیمت خودرو در بازار داخلی

قیمت خودروهای داخلی امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته معامله می‌شود.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته اخیر برخلاف کلیت بازار، تغییرات چندانی نداشته و نسبت به ابتدای هفته، 17 میلیون تومان گران‌تر شد و با 429 میلیون تومان معامله می‌شود. به این ترتیب کوییک دنده‌ای S تنها در عرض دو هفته 35 میلیون تومان افزایش قیمت داشت.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که در روزهای گذشته نوساناتی را تجربه کرد. این خودرو با رشد 8 میلیون تومانی نسبت به شنبه این هفته به نرخ 730 میلیون تومان رسید. به این ترتیب شاهین G رشد 42 میلیون تومانی را در دو هفته به ثبت رساند.

دنا پلاس تیپ 1 دنده‌ای یکی از محبوب‌ترین سدان‌های داخلی محسوب می‌شود که با رشد 30 میلیون تومانی نسبت به روز شنبه این هفته، سرانجام به قیمت 810 میلیون تومان رسید. بنابراین این خودرو با رشد 66 میلیون تومانی طی دو هفته اخیر یکی از بیشترین افزایش‌ها را در میان خودروهای ایرانی داشت.

پژو پارس LX TU5 که قیمت آن با انتشار خبر هیجانی توقف تولید 72 میلیون تومان گران شده بود، طی این هفته رشد چندانی نداشت و تنها 10 میلیون تومان بالا رفت و به 820 میلیون تومان رسید.

1

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز از آغاز روند معاملات امروز هیچ تغییری ندارد.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری که جزو ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار شناخته می‌شود، هفته گذشته 30 میلیون تومان گران‌تر شده بود که طی این هفته پنج میلیون تومان ارزان‌تر شد و به 820 میلیون تومان رسید.

جک J4 آپشنال اما برخلاف اکثریت بازار، ارزان‌تر شده است. این سدان پرفروش کرمان موتور طبق نوساناتی که در طول هفته تجربه کرد، سرانجام 12 میلیون تومان افت قیمت داشته و به نرخ 850 میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم پنج نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که همانند دیگر خودروهای بازار، گران‌تر شده است. این خودرو ب نوساناتی که در هفته جاری داشت، سرانجام با همان نرخ یک میلیارد و 900 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما 8S که از جدیدترین خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود که هفته گذشته 130 میلیون تومان بالا رفته بود؛ این هفته نیز 10 میلیون تومان افزایش یافت و به نرخ دو میلیارد تومان رسید.

2

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

با توجه به روند تغییرات قیمت خودرو در هفته جاری می‌توان متوجه شد که به‌رغم نزیکی به شب عید، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد و فرمان قیمت‌ها در دستان نرخ ارز است. بنابراین هفته آینده نیز در صورتی که دولت نتواند از رشد نرخ ارز جلوگیری کند، قیمت خودرو نیز صعودی خواهد بود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: