کد خبر: ۳۴۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 08
سازمان هواشناسی از بارش باران و برف و کولاک برف در کشور تا روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند خبر داد و اعلام کرد: امروز در مناطقی از شمال‌شرق و مرکز و فردا در جنوب‌شرق افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است.
شفاآنلاین>عمومی>بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز (جمعه ۱۸ اسفند) در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال استان‌های قزوین البرز، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان، کرمان و یزد بارش باران و برف، گاهی وزش باد و رعدوبرق رخ می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین: فردا (شنبه ۱۹ اسفند) در مناطقی از شمال‌غرب، شمال‌شرق، شرق، جنوب‌شرق و جنوب بارش باران و برف، گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

روز یکشنبه (۲۰ اسفند) در مناطقی از شمال‌غرب، غرب، جنوب‌شرق، نوار شرقی، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش‌ها و گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد.

روز دوشنبه (۲۱ اسفند) در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب‌شرق و نوار غربی کشور و روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) در شمال‌شرق، شرق، مناطقی از جنوب‌شرق، مرکز و شرق سواحل دریای خزر بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی

طی این پنج روز بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است. بیشترین بارش روز شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود.

وزش باد شدید در شمال‌شرق و مرکز کشور

امروز همچنین در مناطقی از شمال‌شرق و مرکز کشور، روز شنبه در مناطقی از جنوب‌شرق و روز یکشنبه در برخی مناطق غرب در بعضی ساعت‌ها افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه هفته آینده در جنوب‌شرق و نوار شرقی کشور، به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.

دریای خزر امروز و روز یکشنبه، خلیج فارس و تنگه هرمز روزهای شنبه و یکشنبه و خلیج فارس روز دوشنبه مواج است.

بارش پراکنده و وزش باد شدید در پایتخت

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید هم رخ خواهد داد و به تدریج کاهش ابر را خواهیم داشت. کمینه و پیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۸ و ۱۵ درجه سانتیگراد است.

آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی بارش باران و وزش شدید باد تا روز دوشنبه هفته آینده برای تهران انتظار می‌رود.

هشدار کولاک برف، یخ زدگی و آب‌گرفتگی در ۳۱ استان‌ها

سازمان هواشناسی همچنین روز گذشته با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، از بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کاهش دما، احتمال بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف و پدیده مه خبر داد و اعلام کرد: بر اثر فعالیت این سامانه احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، یخ زدن سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی و نهال‌ها وجود دارد.

بر اساس این هشدار روز شنبه (فردا) این شرایط در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، همدان، قزوین، شمال مرکزی رخ می‌دهد.


روز یکشنبه نیز در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، گیلان و مازندران بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کاهش دما، احتمال بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف و پدیده مه پیش‌بینی شده است.

روز دوشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، خوزستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، اصفهان، فارس، بوشهر، سمنان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز و تهران این شرایط انتظار می‌رود.

تشدید بارش‌ها در سیستان و بلوچستان و ۲ استان دیگر

سازمان هواشناسی همچنین در هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی روزهای شنبه و یک‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان خبر داد که سبب رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در مناطق مستعد گرد و خاک خواهد شد.

بر اساس این هشدار اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، وقوع صاعقه، سرریز شدن سدها، احتمال قطعی برق به ویژه در نواحی روستایی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی وجود دارد که بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه شده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: