کد خبر: ۳۴۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 07
جلال ملکی به بیان اشتباهاتی که نباید هنگام خانه تکانی انجام دهیم، پرداخت و گفت: یک اشتباه بسیار رایج که موقع نظافت انجام می‌دهیم این است که افراد در ارتفاع بسیار زیاد لب پنجره می‌ایستند
شفا آنلاین>جامعه>سخنگو سازمان آتش نشانی به همزمان به روزهای پایانی به بیان توضیحاتی درباره اشتباه‌هایی که نباید هنگام خانه تکانی انجام دهیم، پرداخت.

به گزارش شفا آنلاین:جلال ملکی به بیان اشتباهاتی که نباید هنگام خانه تکانی انجام دهیم، پرداخت و گفت: یک اشتباه بسیار رایج که موقع نظافت انجام می‌دهیم این است که افراد در ارتفاع بسیار زیاد لب پنجره می‌ایستند و می‌خواهند به هر طریقی شده گوشه پنجره را نیز تمیز کنند در حالی که انجام این کار بسیار خطرناک است و ممکن است یک لحظه دچار سرگیجه و ترس شویم و یا باد و طوفان بیاید و ما را از آنجا جدا کند، احتمال سقوط در این شرایط وجود دارد و اگر هم کارگری در خانه‌ شما دچار آسیب شود درگیر مسائل حقوقی می‌شوید.

وی ادامه داد: هنگام خانه تکانی ممکن است ضایعاتی تولید و کف خانه پر از کیسه زباله و کارتن شود و شما بخواهید بعد از ظهر و پس از اتمام کار با هم آن‌ها را دور بیندازید، اما احتمال دارد قبل از بعد از ظهر به ویژه در خانه‌هایی که بچه کوچک دارند و همه جا را می‌گردد، اجسام تیز و برنده‌ای پیدا شود که کودک با آن یا به خودش آسیب برساند و یا آن‌ها را ببلعد و دچار آسیب شود و از این رو باید مراقب این مسئله نیز بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: در مواردی افراد خودشان به شستن فرش و موکت اقدام می‌کنند و آن‌ها را از مکان‌هایی نظیر لب بالکن و پشت بام آویزان می‌کنند، در این موارد ممکن است به سبب وزش باد این وسایل سر خورده و به سر مردم بیفتد و آن‌ها را دچار آسیب کند. این احتمال نیز وجود دارد که اجسام سنگینی که افراد روی این وسایل قرار داده‌اند نیز سقوط کند و خسارات مالی و جانی به‌وجود بیاورد.

وی ضمن تاکید بر اینکه هنگام خانه‌تکانی به هیچ عنوان نباید به وسایل برقی آب مستقیم گرفته شود، بیان کرد: برای تمیز کردن وسایل برقی حتما باید برق قطع شود و فقط با دستمال خشک تمیز شوند. در مواردی شاهد هستیم که داخل پریز‌ها با دستمال مرطوب تمیز می‌شود که همین رطوبت می‌تواند موجب برق گرفتگی شود.

ملکی با بیان اینکه در طول سال چندان فرصت نداریم به خاموش کننده‌ها سر بزنیم و خانه تکانی فرصت خوبی است که خاموش کننده‌ها را نگاه کنیم و اگر شارژ ندارند شارژشان کنیم و آن‌ها را در وضعیت آماده به کار قرار دهیم، توضیح داد: وسایلی که به صورت دائم در منزل در حال کار هستند معمولا چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند و وسایل دائمی نظیر یخچال و اجاق گاز که ممکن است تا ۱۰ سال هم همانجا بمانند باید مود توجه قرار گیرند برای مثال ما از وضعیت شلنگ پشت گاز خبر نداریم، شاید این شلنگ به سبب اینکه در حرارت بوده دچار آسیب شده باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: موتورخانه‌ها، پارکینگ‌ها و زیر پله‌ها انباری نیستند که ضایعات را در آنجا بگذاریم، ممکن است تینر و رنگ را که در موتورخانه بسیار گرم قرار داده‌ایم در آینده موجب آتش‌سوزی شوند. / میزان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: