کد خبر: ۳۴۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 06
در نیمه اول سال آینده غرفه‌های غذایی و صنایع دستی در خیابان سی تیر مستقر خواهد شد و فعالیت گذر غذا در این خیابان از سرگرفته می‌شود.
شفا آنلاین>جلمعه>مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، گفت: در نیمه اول سال آینده غرفه‌های غذایی و صنایع دستی در خیابان سی تیر مستقر خواهد شد و فعالیت گذر غذا در این خیابان از سرگرفته می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:سعید بیگی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم روز درختکاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیابان سی تیر معضلات زیادی داشت در حقیقت علاوه بر مشکلات محیط زیستی و بهداشتی و فرسوده شدن غرفه‌ها برخی نگرانی‌ها برای ذینفعان در این خیابان ایجاد شده بود.

وی افزود: برای مثال بیمارستان سینا در این محدوده نگرانی‌هایی از دود و بوی غذا داشت و وزارت امور خارجه نیز درخصوص ترددها و دسترسی‌ها با مشکلاتی مواجه بود که نسبت به آن نگران بودند البته از حدود سه ماه پیش مزایده غرفه‌های جدید این خیابان را برگزار کرده بودیم قرارداد قبلی حدود دی‌ماه به اتمام رسیده بود و با توجه به اینکه قرارداد را تمدید نکرده بودیم پیمانکار موظف بود غرفه‌ها را جمع‌آوری کند.

مدیرعامل شرکت صنایع و ساماندهی مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه طرح مزایده‌ به چندین جلسه تخصصی نیاز داشت که در همین راستا با میراث فرهنگی و ذینفعان این محدوده این جلسات برگزار شد، گفت: چیدمان و شکل غرفه‌ها باید همخوانی با خیابان سی تیر داشته باشد و در همین راستا غرفه‌های صنایع دستی را به موزه‌های ملی نزدیک کردیم و غرفه‌های عرضه غذا را از این موزه فاصله دادیم در نهایت نیز ۳۰ غرفه در این خیابان دایر خواهد شد که ۱۰ غرفه به عرضه صنایع دستی و مابقی به عرضه غذا اختصاص دارد.

بیگی ادامه داد: درخصوص بیمارستان سینا در خصوص دود و بوی غذا نیز با توجه به برگزاری جلسه مشترک، مقرر شد با جابه‌جایی غرفه‌ها و استفاده از فر معکوس این مشکل را حل و فصل کنیم.

به گفته وی، ظرف روزهای آینده ابلاغ قرارداد خیابان سی تیر به پیمانکار انجام می‌شود و از آن پس پیمانکار حدود چهار ماه فرصت دارد که کار را انجام دهد به این ترتیب در نهایت ظرف چهار تا پنج ماه آینده این غرفه‌ها در خیابان سی تیر مستقر خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درخصوص ساماندهی دستفروشان خیابان ولی‌عصر(عج) اضافه کرد: مقرر شده این اقدام و استقرار دستفروشان در بازارچه‌ای که در نزدیکی چهارراه ولی‌عصر(عج) احداث شده بعد از ایام نوروز و در سال آینده انجام شود. / ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: