کد خبر: ۳۴۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 06
زن باردار فقط چند لحظه تا زایمانش فاصله داشت که از مناطق سیل‌زده و آب‌گرفته به مرکز درمانی منتقل شد و در شرایطی ویژه، دخترش را به دنیا آورد.
شفا آنلاین>جامعه>جاری‌شدن سیل در بخش‌های وسیعی از سیستان‌و‌بلوچستان علاوه بر همه مشکلاتی که ایجاد کرده، جان زنان باردار و فرزندان‌شان را نیز به خطر انداخته است. مسدود‌شدن راه‌های روستایی، تردد را برای روستاییان دشوار و گاهی غیرممکن کرده است و آنها برای رسیدن به مراکز درمانی باید از قایق یا خودروهای شاسی‌بلند استفاده کنند. علاوه بر این مشکلات، گاهی نیز شبکه برق منطقه دچار اختلال می‌شود؛ طوری که روز دوشنبه زن بارداری که در منطقه دشتیاری با سختی زیادی به مرکز بهداشتی منتقل شده بود، در یک اتاق تاریک و فقط با نور گوشی موبایل فرزندش را به دنیا آورد. 
به گزارش شفا آنلاین:زن دیگری نیز که با قایق به این مرکز منتقل شده بود، در لحظاتی پس از انتقال از قایق به مرکز بهداشتی فرزندش را به دنیا آورد. دیروز هم زنی 16ساله در روستای نوبندیان دشتیاری که با لندکروز به مرکز بهداشتی منتقل شده بود، پیش از آنکه در خودرو زایمان کند، به این مرکز انتقال یافت و دخترش را به دنیا آورد. این زن که مرضیه نام دارد، به خبرنگار اعزامی همشهری می‌گوید: چون راه روستا به‌خاطر سیل بسته بود، چند ساعت منتظر ماندیم تا یک لندکروز پیدا شد و ما را به اینجا آورد و من بلافاصله بعد از پیاده‌شدن از خودرو دخترم را به دنیا آوردم و اگر چند لحظه دیرتر به اینجا می‌رسیدیم، فرزندم در ماشین به دنیا می‌آمد. او ادامه می‌دهد: همسرم به‌خاطر شرایط سیل کنارم نیست اما می‌خواهم اسم دخترم را رخساره بگذارم و خدا را شکر می‌کنم که به‌موقع به مرکز درمانی رسیدم وخودم و دخترم سالم هستیم. با وجود اینکه مرضیه و دخترش در سلامتی کامل به‌سرمی‌برند اما او ناراحت است. او می‌گوید: سیل وارد خانه‌مان شد و همه جهیزیه و سیسمونی که برای دخترم تهیه کرده بودیم، از بین رفت و حالا با اینکه دخترم سالم به دنیا آمده، اما همه وسایل و لباس‌هایش در سیل از بین رفته و در این شرایط نمی‌دانم چه کار کنم و غصه وسایل نوزادم را می‌خورم. با این حال، امیدوارم قدم دخترم خیر باشد و به‌زودی مشکلات‌مان برطرف شود و خیر و برکت به روستای‌مان بیاید./همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: