کد خبر: ۳۴۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 05
اگر مجبوریم غذایی را چند روز در یخچال نگه داریم، باید شرایط نگهداری از آن را بدانیم و رعایت کنیم. تازه خیلی‌ها هستند که معتقدند مصرف غذای سرد یا یخچالی لذت‌بخش‌تر است و غذا را گرم‌نکرده مصرف می‌کنند. درحالی‌که نمی‌دانند این کار چقدر برای سلامت مضر است.
شفا آنلاین>سلامت>رضا فرهودی، کارشناس تغذیه درباره اینکه نگهداری ناآگاهانه غذاهای پخته‌شده در یخچال چه عواقبی می‌تواند برای سلامت داشته باشد،  می‌گوید: غذایی که چندین روز در یخچال مانده، محل تجمع باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌شود و همین موجب بروز عفونت‌های معده و روده خواهد شد. البته بسته به نوع غذا و شرایط نگهداری، این عفونت‌ها مختلف و متفاوتند.
به گزارش شفا آنلاین:فرهودی تأکید می‌کند: اگر مجبوریم غذایی را چند روز در یخچال نگه داریم، باید شرایط نگهداری از آن را بدانیم و رعایت کنیم. تازه خیلی‌ها هستند که معتقدند مصرف غذای سرد یا یخچالی لذت‌بخش‌تر است و غذا را گرم‌نکرده مصرف می‌کنند. درحالی‌که نمی‌دانند این کار چقدر برای سلامت مضر است. اگر همان غذای سرد را زیر میکروسکوپ بگذارند و ببینند که داخل آن چه خبر است، هرگز لب به آن غذا نخواهند زد چه برسد به اینکه آن را سرد مصرف کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: