کد خبر: ۳۴۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 03
برخی از نوآوری‌هایی که تأثیر تغییر سلامت زنان را نشان می‌دهد در ذیل آمده است که تحقیقات می‌تواند با آگاهی و بودجه بیشتر، به کاهش شکاف کمک کند.

شفا آنلاین>سلامت> زنان بیشتر از مردان عمر خود را با سلامت ضعیف می‌گذرانند، در نتیجه هر سال ۷۵ میلیون سال از زندگی زنان از بین می‌رود و پرداختن به این شکاف می‌تواند یک تریلیون دلار سود اقتصادی جهانی تا سال ۲۰۴۰ به همراه داشته باشد که بیشتر این پتانسیل از سوی زنان در سن کار حاصل می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:این یافته‌های گزارش جدید مجمع جهانی اقتصاد و مک‌کینزی است که شکاف سلامت زنان را کاهش می‌دهد و فرصت یک تریلیون دلاری برای بهبود زندگی و اقتصاد فراهم کرده است.

در پاسخ به یافته‌های این گزارش، مجمع جهانی اقتصاد «اتحاد جهانی برای سلامت زنان» را ارائه کرده است تا شکاف سلامت زنان را پر کند. هدف این اتحاد نه تنها بهبود زندگی میلیاردها نفر است، بلکه بر اساس شواهدی مبنی بر اینکه سلامت بهتر با رفاه اقتصادی مرتبط است، به جوامع و اقتصادها به‌عنوان یک کل نیز سود می‌رساند. تا به امروز، ۴۲ سازمان به اتحاد جدید ملحق شده‌اند و ۵۵ میلیون دلار برای بهبود سلامت زنان تعهد شده است.

برخی از نوآوری‌هایی که تأثیر تغییر سلامت زنان را نشان می‌دهد در ذیل آمده است که تحقیقات می‌تواند با آگاهی و بودجه بیشتر، به کاهش شکاف کمک کند.

واکسن HPV

سرطان دهانه رحم، چهارمین سرطان شایع در زنان سراسر جهان است. بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیش از ۶۰۰ هزار مورد جدید و ۳۴۲ هزار مرگ در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است. از هر ۱۰ مورد این مرگ‌ها حدود ۹ مورد در کشورهای با درآمد کم و متوسط اتفاق افتاده است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که علت اکثر سرطان‌های دهانه رحم، عفونت مکرر با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که یک بیماری مقاربتی دسته‌بندی می‌شود. یکی از راه‌های موثر برای پیشگیری از عفونت و سرطان دهانه رحم و سایر سرطان‌های مرتبط با HPV واکسیناسیون بین سنین ۹ تا ۱۴ سالگی است. اگر هر زن و یا دختر واکسن را تزریق کند سالانه از ۳۵۰ هزار مرگ جلوگیری خواهد شد.

راه‌حل‌های تنظیم خانواده

بر اساس نتایج تحقیق اخیر، میزان حاملگی‌های ناخواسته در جهان طی ۳۰ سال گذشته کاهش یافته است. با این حال، تغییرات زیادی در این کاهش وجود دارد و برخی از بزرگترین اختلافات بین بارداری برنامه‌ریزی شده و برنامه‌ریزی نشده در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد.

پد پلاستیکی برای تشخیص از دست‌دادن خون پس از زایمان

آمار شگفت‌انگیز دیگری که وضعیت سلامت زنان را نشان می‌دهد این است که سالانه ۷۰ هزار مادر جدید پس از زایمان خونریزی می‌کنند و از بین می‌روند. سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد که خونریزی پس از زایمان عامل اصلی مرگ‌ومیر مادران در سراسر جهان است.

یک کارآزمایی بالینی با ترکیب پرده پلاستیکی با مجموعه‌ای از مداخلات خونریزی پس از زایمان توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی در چهار کشور آفریقایی منجر به کاهش ۶۰ درصدی در میزان خونریزی شدید زنان شد.

اقدامات ساده‌ای مانند موارد فوق در میان بسیاری می‌تواند منافع زیادی برای جامعه در بر داشته باشد، محققان عنوان کردند که به ازای هر دلاری که برای سلامت زنان سرمایه‌گذاری می‌کنید، در واقع سه دلار آن بازگشت به جامعه است. این تنها سرمایه‌گذاری در سلامت زنان نیست، بلکه سرمایه‌گذاری بسیار هوشمندانه‌ای برای جامعه است. وقتی زنان سالم باشند، جوامع نیز سالم هستند. / ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: