کد خبر: ۳۴۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 02
متخصص زنان و عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی چگونگی روزه داری در مادران باردار را تشریح کرد.

شفا آنلاین>سلامت>فهیمه رمضانی‌تهرانی متخصص زنان و عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به شرایط روزه‌داری در مادران باردار، بیان داشت: روزه‌داری در دوران بارداری را باید به اختیار مادر باردار بگذاریم. البته کسانی که تمایل به روزه‌داری دارند باید واجد شرایطی باشند تا خطری برای مادر باردار و جنین ایجاد نشود.

به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: نخستین شرط این است که طول روزه‌داری بیشتر از 14 ساعت نباشد؛ مادر باردار بیماری زمینه‌ای نداشته باشد، وزن مناسبی داشته باشد که این وزن باید مربوط به قبل از دوران بارداری باشد؛ یعنی تا قبل از رسیدن ماه رمضان مادر باردار باید آن افزایش وزنی را که باید داشته باشد و وزن‌گیری مناسبی را تجربه کرده باشد.

متخصص زنان و عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به شروط دیگر مجاز بودن روزه‌داری برای مادران باردار، ابراز کرد: شرط دیگر این است که خود حاملگی برای مادر عارضه دیگری ایجاد نکرده باشد؛ مثلا مادر باردار دیابت بارداری، فشارخون بارداری، مسمومیت حاملگی و سقط جنین نداشته باشد که در این شرایط مادر باردار می‌تواند اقدام به روزه‌داری کند.

رمضانی‌تهرانی اضافه کرد: این شروط به این معناست که مادر باردار باید تغذیه مناسب بین افطار و سحر را داشته باشد و در طول دوران روزه نیز مراقبت بارداری او باید مرتب‌تر از قبل باشد؛ یعنی رشد و حرکات جنین حجم مایع آمونیاتیک و وضعیت جفت کنترل شود.

وی با بیان اینکه بارداری به سه دوره سه ماهه تقسیم می‌شود، تصریح کرد:‌روزه‌داری در مطمئن‌ترین زمان در سه ماهه دوم است که عوارض کمی دارد؛ چرا که در سه ماهه اول به علت ایجاد اجزای جنین باید احتیاط صورت گیرد و در سه ماهه سوم نیز ما نگران رشد جنین هستیم؛ در نتیجه مادران بارداری که در سه ماهه دوم در ماه رمضان قرار می‌گیرند در صورت تمایل می‌توانند روزه بگیرند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: