کد خبر: ۳۴۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 01
مردی با هیکلی درشت در حیاطی نه‌چندان مرتب روی چهارپایه‌ای نشسته و شعله کوچک اجاق مقابلش را با فندک روشن و در یک قابلمه کوچک چند مدل گیاه را با هم ترکیب می‌کند و این می‌شود معجون پاک‌سازی ریه.
شفا آنلاین>سلامت>نمی‌دانیم چه شد که جامعه ایرانی بعد از یک دوره بی‌مهری نسبت به طب سنتی و باور راسخ به طب غربی، به‌تدریج دوباره به سمت طب ایرانی میل پیدا کرد، ولی می‌دانیم همین تغییر جهت مردم باعث شد تا بازار مدعیان طب سنتی هر روز داغ‌تر شود تا آنجا که امروز نه‌فقط در فضای حقیقی که در بستر فضای مجازی که خاستگاه میکروسلبریتی‌هاست، طب ایرانی کاملا به بازی گرفته می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:مردی با هیکلی درشت در حیاطی نه‌چندان مرتب روی چهارپایه‌ای نشسته و شعله کوچک اجاق مقابلش را با فندک روشن و در یک قابلمه کوچک چند مدل گیاه را با هم ترکیب می‌کند و این می‌شود معجون پاک‌سازی ریه. در پستی دیگر او چند گیاه و سبزی را با هم می‌جوشاند و این هم می‌شود آبی که بر آتش چربی خون ریخته می‌شود.

این مرد یکی از صدها مدعی فعال طب سنتی یا بهتر بگوییم یک نفر از خیل عظیم بلاگرهای طب ایرانی در اینستاگرام است که دنبال‌کنندگان زیادی هم دارد.

این افراد همه نوع درد و مرض را مداوا می‌کنند و از توصیه در هیچ زمینه‌ای غافل نمی‌شوند. در فضای حقیقی هم افرادی مشابه دست به کارهایی مشابه می‌زنند که دکتر احمد کریمی، متخصص طب سنتی درباره‌شان به فارس توضیح می‌دهد: «بیمارانی هستند که مثلا با وجود بیماری قلبی سراغ این افراد به‌اصطلاح حکیم می‌روند و طبق توصیه آنها داروهای تخصصی‌شان را قطع می‌کنند و آن‌وقت با حالی بد نزد متخصص خود برمی‌گردند.

من بیماری داشتم که یک شیاد طب سنتی، داروی۴۰۰هزار تومانی را با او پنج‌میلیون تومان حساب کرده بود ضمن این که اگر از آن استفاده می‌کرد حالش بد می‌شد.» اینجاست که ضرورت مقابله با این مدعیان جدی‌تر از همیشه احساس می‌شود تا چهره تابناک طب ایرانی از زنگار سوء‌استفاده‌ها پاک شود. / سلامت فوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: