کد خبر: ۳۴۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 29
یک خانواده اهل بریتیش کلمبیا از مرگ دختر ۳۲ ساله خود به دلیل تشخیص اشتباه خبر دادند و خواستار پاسخگویی مسببین این اتفاق شدند.
شفا آنلاین>سلامت>خانواده زن جوان اهل بریتیش کلمبیا، که سال گذشته در اثر تشخیص اشتباه فوت کرده دنبال علت این اتفاق هستند و از سیتسم درمانی استان شکایت کردند.

به گزارش شفا آنلاین:یک خانواده اهل بریتیش کلمبیا از مرگ دختر ۳۲ ساله خود به دلیل تشخیص اشتباه خبر دادند و خواستار پاسخگویی مسببین این اتفاق شدند.

در پی مرگ سوفیا، زن ۲۳ ساله ساکن نانایمو – بریتیش کلمبیا سیستم مراقبت‌های بهداشتی این استان موضوع را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

خانواده، دوستان و مسئولین بهداشتی استان بر این باورند که این زن جوان مستحق مرگ نبوده و می‌شد جلوی این اتفاق گرفته شود.

سوفیا که بود؟

«ملونی»، مادر سوفیا، که از آن‌ها خواسته شده نام خانوادگی‌شان منتشر نشود در این رابطه گفت: من واقعاً می‌خواهم کسی پاسخگوی این اتفاق باشد.

اولین‌بار در مارس ۲۰۲۳ علائم بیماری در سوفیا نمودار شد. در نهایت سوفیا ماه ژوئن همان سال به دلیل بیماری از کار خودش به عنوان کارمند بهداشت روان نانایمو مرخصی گرفت. سوفیا از آنجایی که خودش پزشک خانواده نداشت ضمن مراجعه به مرکز مراقبت‌های فوری استان بریتیش کلمبیا با سایر پزشکان مشورت کرد. اولین تشخیص اشتباه این بود که به او گفته شد که نوعی اختلال در خوردن دارد بنابراین سوفیا سعی کرد غذا بخورد.

به گفته مادر سوفیا او دو بار از بیمارستان عمومی منطقه‌ای نانایمو ویزیت شد اولین‌بار، در ماه اکتبر، بود که تشخیص داده شد هموروئید دارد. بار دوم او با هواپیما به بیمارستان سنت پل در ونکوور منتقل شد- و دو روز یعنی ۲۶ نوامبر ۲۰۲۳، پیش از اینکه بیماری‌اش تشخیص داده شود در اثر انتشار عفونت سپسیس در بدنش درگذشت.

یکی از دوستان او با بیان اینکه این اتفاق کاملا غیر قابل اجتناب است گفت: «باور کردنی نیست کسی که در بحران‌های اجتماعی یار و مددکار مردم بود خودش اینگونه مریض شود و جان دهد.»

خانواده سوفیا در همین رابطه شکایت‌هایی را علیه مرکز درمانی استان بریتیش کلمبیا که موجب این اتفاق شده تنظیم کردند.

واکنش مقامات بریتیش کلمبیا به اشتباه کادر درمان

«دیوید ابی»، نخست وزیر بریتیش کلمبیا بدون اظهار نظر خاص در این رابطه گفت: «اگر یک پزشک خانواده یا یک پرستار برای درمان مردم اقدامی انجام می‌دهد باید معلوم شود که کارش درست بوده است. بنابراین ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا پی به اصل ماجرا ببریم.»

«آدریان دیکس»، وزیر بهداشت بریتیش کلمبیا نیز اتفاقی که برای سوفیا افتاده را جدی خواند و گفت: «ما فرآیندی برای بررسی مستقل داریم. تیم ما حتما موضوع را پیگیری می‌کند.» / هد هد


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: