کد خبر: ۳۴۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 29
مایکروویو مزایا و راحتی زیادی را ارائه می‌دهد، به طوری که تقریباً هیچ خانه‌ای در سراسر جهان نمی‌تواند بدون آن کار کند. همچنین دارای سابقه ایمنی عالی است، اما بسیاری در مورد خطرات پخت و پز و گرم کردن غذا با استفاده از مایکروویو تردید دارند.
شفا آنلاین>سلامت>کارشناسان توصیه می کنند به دلیل نحوه عملکرد اجاق های مایکروویو و ارتباط احتمالی آن با خطرات سرطان، مواد غذایی را در یک ظرف شیشه ای نگهداری کنید. به گزارش تشعشعات یونیزان مشابه آنچه در تلفن های همراه یافت می شود.

به گزارش شفا آنلاین:این نوع تابش معمولاً به اندازه کافی خوب نیست که بر ساختار DNA یا اتم ها تأثیر بگذارد، با این حال، قرار گرفتن در معرض سطوح بالای پرتوهای غیریونیزان می تواند برای سلامتی خطرناک باشد.

  مطالعات نشان می دهد که مایکروویو مواد مغذی را به خوبی حفظ می کند، اغلب بهتر از روش های دیگر مانند سرخ کردن، و خطرات استفاده از مایکروویو صرفاً به نوع ظرفی که غذا در آن گرم می شود بستگی دارد.

گرم کردن غذا در مایکروویو در ظرف پلاستیکی باعث ایجاد ترکیبات مختل کننده هورمونی مانند BPA می شود که در حین گرم شدن غذا را آلوده می کند.به جای گرم کردن غذا در ظرف پلاستیکی در مایکروویو، باید از ظرف شیشه ای استفاده کنید زیرا BPA یا بیسفنول A، یک ماده شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز است.

گرم کردن غذا در مایکروویو در ظروف پلاستیکی با برخی از اثرات جدی سلامتی بر روی مغز یا غده پروستات در کودکان، نوزادان و جنین‌ها مرتبط است و تحقیقات همچنین ارتباط احتمالی بین فشار خون بالا، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را پیدا کرده است.

کارشناسان می گویند که آزمایش های زیادی در مورد گرم کردن مایعات یا غذا در ظروف پلاستیکی انجام شده است و توصیه می شود آنها را در مایکروویو قرار ندهید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: