کد خبر: ۳۴۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 28
استفاده از داروهای ضد افسردگی در میان جوانان در سال‌های اخیر به ویژه نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا افزایش یافته است.طبق یک مطالعه جدید، از مارس 2020، میزان توزیع داروهای ضد افسردگی در بین جوانان و نوجوانان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این یافته ها در 26 فوریه در آکادمی اطفال آمریکا منتشر شد.
شفا آنلاین>سلامت>استفاده از داروهای ضد افسردگی در میان جوانان در سال‌های اخیر به ویژه نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا افزایش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین:طبق یک مطالعه جدید، از مارس 2020، میزان توزیع داروهای ضد افسردگی در بین جوانان و نوجوانان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این یافته ها در 26 فوریه در آکادمی اطفال آمریکا منتشر شد.

محققان نسخه های ضد افسردگی را برای افراد جوان 12 تا 25 ساله در ایالات متحده از سال 2016 تا 2022 مورد بررسی قرار دادند، در این مدت نرخ تجویز ماهانه داروهای ضد افسردگی 66.3 درصد افزایش یافت.

این نرخ پس از مارس 2020 برای نوجوانان دختر 12 تا 17 و 18 تا 25 سال 129.6 درصد و 56.5 درصد سریعتر افزایش یافت.

این طور که برآوردها نشان می دهد مصرف داروهای ضد افسردگی در بین جوانان نه فقط در آمریکا که در سراسر جهان رو به افزایش است.

مطالعه AAP به شواهد رو به رشدی اضافه می کند که منبع مورد اعتماد افزایش نگرانی های مربوط به سلامت روان را در میان بزرگسالان جوان و نوجوانان نشان می دهد.

قبل از همه‌گیری کووید-19، میزان افسردگی و افکار خودکشی در بین جوانان در حال افزایش بود. این نرخ ها از سال 2020 به بعد بیشتر افزایش یافته و فراتر از همه گیری گسترش یافته است.

در طول همه‌گیری، انزوای اجتماعی و اختلال تحصیلی، از دست دادن والدین یا مراقبان به دلیل بیماری کووید-۱۹، بیکاری در خانواده، یا قربانی آزار جسمی یا عاطفی در خانه عوامل احتمالی در افزایش اختلالات سلامت روان در نظر گرفته می‌شوند.

دکتر مارک اولفسون، MPH، استاد اپیدمیولوژی، گفت: «تحقیقات قبلی منبع مورد اعتماد شواهدی ارائه کرده است که استرس، ناملایمات، و اختلالات اجتماعی ناشی از بیماری همه گیر به افزایش چالش های سلامت روان و نیازهای خدماتی برای نوجوانان و بزرگسالان جوان ایالات متحده کمک کرده است. 

«با شروع همه‌گیری، خدمات بهداشت روان به سرعت به سمت جلسات تراپی آنلاین در آمد. اولفسون افزود، برای برخی از جوانان، این وسیله راحت‌تر، خصوصی‌تر و کمتر انگ‌زنانه‌تر برای ارائه مراقبت‌های بهداشت روانی از جمله شروع و نظارت بر درمان با داروهای ضدافسردگی است.

شاهانی به سلامت لاین گفت: داروهای ضد افسردگی در مدیریت افسردگی و اضطراب در نوجوانان و جوانان مهم هستند. افزایش تجویز داروهای ضد افسردگی با افزایش شیوع بیماری‌های روانی و همچنین دریافت مراقبت‌ها برای این شرایط مرتبط است.

در هر حال اینطور که به نظر می رسد این بیماری جدی یعنی افسردگی چالش بزرگ جوانان جهان در سال های آینده باشد و افراد بیشتری را درگیر کند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: