کد خبر: ۳۴۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 2024March 03
عواملی مانند ژنتیک، سطح تحرک، تغذیه، باروری و مشکلات هورمونی نقش مهمی در ابتلا به سرطان پستان دارند.

شفا آنلاین>سلامت>سرطان پستان به وضعیتی اطلاق می‌شود که رشد گروهی از سلول‌های سرطانی در یک یا هر دو سینه، سلول‌های سالم را مورد حمله قرار می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین:عواملی مانند ژنتیک، سطح تحرک، تغذیه، باروری و مشکلات هورمونی نقش مهمی در ابتلا به سرطان پستان دارند. از میان این عوامل، تغذیه یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست. توجه به این عادات غذایی خطر احتمال سرطان پستان را کاهش می‌دهد:

۱) افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات

انواع توت‌ها، کلم‌ها، انگور، گلابی، گریپ فروت، پرتقال، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان مناسب هستند.

۲) مصرف چربی سالم

یکی دیگر از اقدامات مناسب برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان، داشتن رژیم غذایی کم‌چرب است. آووکادو، تخم مرغ، روغن زیتون و روغن نارگیل بهترین جایگزین برای چربی‌های حیوانی هستند.

۳) مدیریت وزن

چاقی خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش می‌دهد؛ بنابراین حفظ وزن در محدوده وزنی نرمال و سالم در پیشگیری از سرطان پستان مفید است.

۴) کاهش مصرف گوشت قرمز

مطالعات نشان می‌دهد مصرف گوشت قرمز در افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان نقش دارد. جایگزین‌های پروتئینی سالم برای گوشت قرمز عبارتند از: بوقلمون، مرغ بدون چربی، ماهی، لوبیا سیاه، لوبیا، نخود، عدس و تخم‌مرغ. / خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: