کد خبر: ۳۴۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 26
نایب رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به مهاجرت‌های شغلی پزشکان، کوچ از رشته‌های پایه و ضروری پزشکی به سوی اعمال غیر ضروری مانند زیبایی را برای آینده نظام سلامت خطرناک خواند.

شفا آنلاین>سلامت>محمدرضا اسدی، با بیان اینکه نگرانی‌ها در رابطه با مهاجرت پزشکان فقط مهاجرت آن ها به کشورهای خارجی نیست، گفت: مهاجرت شغلی آنان از پزشکی به دیگر مشاغل و یا سایر رشته‌های پیرامونی پزشکی هم به اندازه مهاجرت به خارج از کشور  خطرناک است.

به گزارش شفا آنلاین:اسدی بیان کرد: این مهاجرت شغلی که نگران کننده است، فقط شامل این نیست که یک پزشک حرفه ذاتی پزشکی را ترک کند و به شغل دیگری بپردازد؛ بلکه کوچ آنان از رشته‌های پایه پزشکی به رشته‌هایی مانند زیبایی و این دست مشاغل است.

نایب رئیس نظام پزشکی تهران گفت: کوچ این گروه از پزشکان به سمت مشاغل زیبایی به این معنی است، که این افراد تیغ را از جراحی‌های لازم و درمانی برداشته و به سوی اعمال جراحی غیر ضرور می‌روند.

وی با بیان اینکه این موضوع در آینده ما را دچار مشکل می‌کند، گفت: این یک زنگ خطر برای آینده است و عمده نگرانی ما در رابطه با پزشکان عمومی است که به سوی این رشته‌ها می‌روند.

اسدی تاکید کرد: ضعیف شدن پزشکان عمومی به معنی تضعیف نظام سلامت است و باید هرچه زودتر برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: