کد خبر: ۳۴۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 25
اکنون سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) در بیانیه‌ای با این فناوری به‌دلیل عدم وجود دقت و احتمال ارائه تشخیص اشتباه به بیماران مخالفت کرده است.
شفا آنلاین>سلامت>براساس مقاله‌ای که توسط FDA منتشر شده است، این آژانس استدلال کرده که دستگاه‌های پوشیدنی مجهز به سنسور پایش سطح گلوکز خون، این کار را بدون سوراخ‌کردن پوست انجام می‌دهند و این امر می‌تواند منجر به «اندازه‌گیری‌های نادرست» شود. FDA تأکید کرده که درحال حاضر هیچ ساعت هوشمند و دستگاه مشابهی وجود ندارد که بتواند سطح گلوکز خون کاربران را به‌طور مستقیم اندازه‌گیری کند.

به گزارش شفا آنلاین:در گزارش این آژانس گفته شده که افراد مبتلا به دیابت ممکن است با تکیه‌کردن بر این فناوری، میزان اشتباهی از انسولین یا دارو‌های خود را مصرف کنند که این امر می‌تواند حتی منجر به مرگ آن‌ها شود.

درحال‌حاضر، تنها دستگاه‌های پوشیدنی که توسط FDA برای اندازه‌گیری سطح گلوکز خون کاربران تأیید شده اند، دستگاه‌های نظارت مداوم بر قند خون (CGM) هستند.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، اپل درحال توسعه فناوری اندازه‌گیری سطح گلوکز خون بدون نیاز به سوراخ‌کردن پوست برای اپل واچ است. درحالی که FDA با مقاله خود، مخالفتش نسبت به این فناوری را نشان داده است، بلومبرگ سال گذشته میلادی در گزارشی از موفقیت نمونه‌های اولیه تولیدشده توسط اپل یاد کرده بود.

این شرکت آزمایش‌های خود را با فناوری موسوم به فوتونیک سیلیکون و فرایندی به‌نام طیف‌سنجی جذب نوری انجام داده است که از لیزر برای ساطع‌کردن طول موج‌های نور به ناحیه‌ای از زیر پوست استفاده می‌کند. در این ناحیه موادی وجود دارد که می‌تواند توسط گلوکز جذب شوند.

بااین‌حال، اپل در نهایت برای مجهز‌کردن ساعت‌های هوشمند خود به این فناوری باید تأییدیه FDA را دریافت کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: