کد خبر: ۳۴۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 25
بانک جهانی در گزارشی تازه درباره «امنیت غذایی» در جهان فهرستی از کشورهایی با بیشترین تورم اسمی مواد غذایی در سال 2023 را منتشر کرده است. در این میان نام ایران در میان 10 کشور با وضعیت «بد» دیده می‌شود.
شفا آنلاین>اقتصاد>براساس گزارش بانک جهانی و با استناد به آمارهای صندوق بین‌المللی پول، در دسامبر 2023 ایران نهمین کشور جهان به لحاظ تورم مواد غذایی است.

به گزارش شفا آنلاین:بانک جهانی در گزارشی تازه درباره «امنیت غذایی» در جهان فهرستی از کشورهایی با بیشترین تورم اسمی مواد غذایی در سال 2023 را منتشر کرده است. در این میان نام ایران در میان 10 کشور با وضعیت «بد» دیده می‌شود.

بر اساس گزارش بانک جهانی که به استناد از آمار صندوق بین‌المللی پول، گروه تحلیلی هاور و تریدینگ اکونومیکس منتشر شده، تورم نقطه به نقطه مواد خوراکی در ایران در دسامبر 2023 معادل 41 درصد بوده که 5.8 واحد درصد از ماه قبل‌تر از آن بیشتر بوده است. 

آرژانتین با تورم مواد غذایی 251 درصدی در صدر این فهرست قرار گرفته است و پس از آن لبنان و ونزوئلا به ترتیب با تورم‌­های 220 و 173  درصد سه کشور با بالاترین نرخ تورم مواد غذایی هستند. / اکو ایران


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: