کد خبر: ۳۴۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 24
جانبازان معزز می‌توانند، بدون کارت بازرگانی پس از ثبت سفارش و با تشخیص و تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران رأساً اقدام به واردات خودرو نمایند

شفا آنلاین>خودرو>سامانه یکپارچه خودروهای جانبازان اطلاعیه جدید اعلام کرد.

به گزارش شفا آنلاین:نظر به اصلاح بند (۱) ماده (۱۷) آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اینکه جانبازان معزز می‌توانند، بدون کارت بازرگانی پس از ثبت سفارش و با تشخیص و تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران رأساً اقدام به واردات خودرو نمایند به استحضار می-رساند با توجه به پیگیری‌های جانبازان معزز درخصوص نحوه واردات توسط شخص جانباز و ضرروت آگاهی کامل از نحوه واردات، اقدامات ذیل جهت واردات خودرو ضروری می‌باشد.

 ۱- ثبت سفارش توسط شخص جانباز

 ۲- تایید توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران

 ۳- اخذ ارزش گمرکی خودرو مورد نظر از کمیته ارزش‌گذاری خودرو

 ۴- دریافت خدمات پس از فروش

 ۵- اخذ مجوز استاندارد برای خودرو وارداتی

 ۶- اخذ مجوز محیط‌زیست برای خودرو واردات

 ۷- درخواست از بانک عامل به منظور اخذ ارز براساس سقف تعیین شده

 ۸- انجام فرآیند ترخیص گمرکی

 ۹- انجام فرآیند شماره گذاری

 ۱۰-پرداخت کلیه عوارض قانونی

* بدیهی است در صورتیکه خودرو وارداتی انتخاب شده توسط جانباز قبلاً واردکشور شده باشد ردیف‌های ۳، ۴، ۵ و ۶ نیاز نمی‌باشد اما سایر مراحل باید توسط جانباز انجام پذیرد.

با عنایت به ابلاغ تصویب نامه شماره ۲۱۰۶۱ /ت۶۲۲۰۲هـ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ درخصوص اصلاحیه آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تغییرات ایجاد شده در لیست مشمولان جانبازان در سطوح ۳۵، ۳۰ و ۲۵ هزار یورو همچنین افزوده شدن برخی خودروهای وارداتی برای جانبازان و عدم ثبت نام تعدادی از جانبازان به اطلاع جانبازان معزز ۷۰ درصد (ویژه ) می‌رساند از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ لغایت ۱۴۰۲/۱۲/۰۶ می‌تواند با مراجعه به سایت، اقدام به ویرایش نموده و خودرو مورد نظر خود را انتخاب نمایند. خودروهای مشمول جانبازارن معزز ۷۰ درصد ( ویژه ) به شرح ذیل می‌باشد.

ردیف برند تیپ/ مدل سال ساخت
1 Volkswagens ATLAS (Tov ENDER) 2024
2 BMV X1 SDRIVE 20i 2024
3 BMV 220i Gran Coupe 2024
4 BMV 318i-sedan 2024
5 TOYOTA Camry Hybrid Deluxe 2023
6 TOYOTA RAV4 Hybrid Flagship 2023
7 Mercedes Benz B class 2024
8 Mercedes Benz C 180 2024
9 Mercedes Benz CLA 180 2023
10 NISSAN X trail 2024
11 FIAT 500X Hybrid 2024

جانبازان۱

*لازم به ذکر است پیش ثبت نام فوق صرفاً جهت اطلاع از نوع درخواست و نیازسنجی خودروهای درخواستی جانبازان است و پس از پالایش با اطلاع رسانی به کلیه جانبازان، نحوه ثبت سفارش و عقد قرارداد با شرکت های وارد کننده، به آگاهی این عزیران خواهد رسید. / روزگار خودرو

 



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: