کد خبر: ۳۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 11
شفا آنلاین:رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی گفت: در بسته سلامت فعلی که توسط وزارت بهداشت و درمان تهیه شده است برای سرطان جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند.
به گزارش شفا آنلاین، قوام نصیری، رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی در نشست خبری همایش کلینیکال انکولوژی عنوان کرد: هزینه درمان بیماری‌ها به طور معمول تحت‌الشعاع عکس‌العمل آن بیماری در جامعه قرار می‌گیرد، سرطان نیز از این قاعده مستثنا نیست. 

وی افزود: متاسفانه سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است و این بیماری باید دغدغه مهمی برای وزیر بهداشت و درمان، معاونین این وزیر، مراکز تحقیقات پیرامون سرطان و مراکز غیر دانشگاهی فعال در این زمینه باشد. 

رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ادامه داد: اگر تصادفات را به عنوان دومین عامل مرگ و میر در ایران به دلیل آنکه جزء بیماری‌ها به حساب نمی‌آید کنار بگذاریم سرطان دومین عامل مرگ و میر در ایران در بین بیماری‌هاست. 

قوام نصیری تصریح کرد: سرطان در کشورهای پیشرفته به میزان ۴۰ درصد قابل پیشگیری و درمان است دولتمردان ما فکر اساسی درباره درمان صحیح بیماری سرطان و تهیه دستگاه‌های انکولوژی در تمام نقاط کشور بکنند، نیرو و آمادگی لازم حتی تا میزان فداکاری و ایثار در بین دانشجویان و متخصصین انکولوژی در کشور وجود دارد. 

رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی عنوان کرد: در بسته سلامت فعلی که توسط وزارت بهداشت و درمان تهیه شده است برای سرطان جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند هم اکنون تحت نظر وزیر بهداشت و درمان داروهای سرطان به روز شده و هزینه تهیه داروهای این بیماری را بیمه تقبل کرده است. 

وی بیان کرد: طبق آمار سال ۸۸ شیوع سرطان در کشور از این سال تاکنون ۸۰ هزار نفر رسیده که از این میان ۳۵ هزار نفر تحت درمان هستند به طور کلی تعداد بیماران سرطانی در تمام کشور به ۵ هزار نفر می‌رسد. 

قوام نصیری اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تعداد افراد مبتلا سرطان در جهان تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲۰ میلیون نفر برسد. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: