کد خبر: ۳۴۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 22
رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بیان کرده است که جامعه پزشکی انتظار دارد هیات وزیران و سازمان برنامه و بودجه این تصمیم را کاهش ندهند و اظهار داشته است که کاهش تعرفه‌های پزشکی می‌تواند فشارهای بیشتری را بر جامعه پزشکی ایجاد کند.
شفا آنلاین>سلامت>محمد رییس‌زاده، اعلام کرده است که شورای عالی بیمه با تأیید و تصویب، تعرفه‌های پزشکی برای سال ۱۴۰۳ را با افزایش ۴۶ درصدی تصویب کرده است.

به گزارش شفا آنلاین: رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بیان کرده است که جامعه پزشکی انتظار دارد هیات وزیران و سازمان برنامه و بودجه این تصمیم را کاهش ندهند و اظهار داشته است که کاهش تعرفه‌های پزشکی می‌تواند فشارهای بیشتری را بر جامعه پزشکی ایجاد کند.

شورای عالی بیمه ۲۴ دی ماه با حضور همه اعضا آن شامل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون درمان وزارت بهداشت، نمایندگان بیمه ها، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی و مدیر کل اقتصاد سلامت سازمان تشکیل شد و در این جلسه نرخ تعرفه ها برای سال آینده با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی در سال ۱۴۰۳ برای همه بخش های ارائه دهنده خدمت به میزان ۴۶ درصد مصوب شد.

در صورت آزادسازی نرخ ارز ترجیحی برای سرفصل های ارائه خدمت (به استثنای دارو)، میزان رشد جز فنی، لوازم مصرفی پزشکی و هتلینگ تعرفه های خدمات تشخیصی درمانی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

تعرفه‌های پزشکی اواخر هر سال در شورای عالی بیمه تعیین و با نظر سازمان برنامه و بودجه برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارسال می شود. این تعرفه ها پس از ابلاغ از سوی دولت برای همه بخش های درمانی دولتی و خصوصی لازم الاجراست.

حق ویزیت پزشکان برای سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش می‌یابد؟

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: