کد خبر: ۳۴۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 21
اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی جدیدی را تایید کرد که می‌تواند زندگی افراد مبتلا به حساسیت غذایی شدید را متحول کند.

شفا آنلاین>سلامت>زولر اولین و تنها دارویی است که اداره غذا و داروی آمریکا برای کاهش حساسیت تایید کرده است.

به گزارش شفا آنلاین:اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) داروی جدیدی را تایید کرد که می‌تواند زندگی افراد مبتلا به حساسیت غذایی شدید را متحول کند.

به گزارش نیویورک پست، آمپول زولر (Xolair) یا امالیزوماب به کاهش واکنش‌های حساسیتی بزرگسالان و کودکان یک سال به بالا به برخی غذاها کمک می‌کند از جمله خطر آنافیلاکسی (واکنش حساسیتی شدید) را کاهش می‌دهد.

اما این دارو را نمی‌شود هنگام بروز واکنش حساسیتی استفاده کرد. توصیه می‌شود آن را به‌صورت مرتب هر دو تا چهار هفته استفاده کرد تا احتمال بروز حساسیت به‌مرور کم شود.

زولر اولین و تنها دارویی است که اداره غذا و داروی آمریکا برای کاهش واکنش حساسیتی تایید کرده و در عین حال توصیه کرده است افراد همچنان از مصرف غذاهای حساسیت‌زا بپرهیزند.

این دارو حساسیت غذایی را به‌طور کامل از بین نمی‌برد یا به این معنی نیست که فرد می‌تواند غذاهای حساسیت‌زا مصرف کند، بلکه استفاده مکرر کمک می‌کند تا شدت عوارض مصرف اتفاقی غذاهای حساسیت‌زا کاهش پیدا کند.

در حال حاضر، حساسیت غذایی هیچ درمانی ندارد و در وضعیت اضطراری، فرد می‌تواند اپی‌نفرین تزریق کند.

آمپول زولر پیش‌تر برای درمان برخی موارد متوسط تا شدید حساسیت آسمی مقاوم و همین‌طور کهیر مزمن و التهاب سینوسی مزمن همراه با پولیپ بینی تایید شده بود.

آزمایش‌های بالینی این دارو نشان داد که درصد بالایی از بیماران، حتی کودکان یک ساله، قادر بودند مقادیر اندکی بادام زمینی، شیر، تخم‌مرغ و بادام هندی مصرف کنند بدون اینکه به بروز واکنش حساسیتی منجر شود.

شایع‌ترین عوارض جانبی زولر تب و واکنش پوستی در محل تزریق گزارش شده است. / ایندیپندنت فارسی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: