کد خبر: ۳۴۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 21
نتایج بررسی ۹۹ میلیون نفر که بزرگترین مطالعه روی واکسن کرونا محسوب می‌شود، منتشر شد.

شفا آنلاین>سلامت>نتایج تحقیقات نشان می‌دهد تزریق واکسن با افزایش خطر ابتلا به اختلالات عصبی، خونی و قلبی همراه است.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج بررسی ۹۹ میلیون نفر که بزرگترین مطالعه روی واکسن کرونا محسوب می‌شود، منتشر شد. این بزرگترین مطالعه درباره واکسن کووید در جهان بوده که یک تیم بین المللی ۱۳ وضعیت پزشکی را روی ۹۹ میلیون دریافت کننده واکسن در ۸ کشور بررسی کردند.

افراد مطالعه شده واکسن مدرنا، فایزر و آسترازنکا زده بودند که ۵ مورد بیماری در آنها از جمله سندرم گیلن‌ باره که راه رفتن یا فکر کردن را مشکل می‌کند، در آنها دیده شد.

محققان پس از بررسی درباره رابطه میان واکسن مدرنا و تورم مغزی هشدار دادند. البته تیم مذکور می‌گوید ۱۳ میلیارد دز واکسن تزریق شده و ۲ هزار مورد بیماری ناشی از تزریق تایید شده است.

به گفته آنها خطر ابتلا به لختگی خون نیز در افرادی که واکسن آسترازنکا زده بودند ۳.۲ درصد بیشتر شد. همین واکسن خطر توسعه سندرم گیلن‌باره را نیز ۲.۴ برابر کرد.

خطر ابتلا به میوکاردی نیز با زدن دز اول واکسن فایزر تا ۲.۷ برابر افزایش یافت. دکتر هارلان کرومهولز از مرکز علوم پزشکی نیو هاون دانشگاه یل می‌گوید واکسن می‌تواند جان میلیون‌ها انسان را نجات داده و هم زمان روی عده‌ای اندک نیز تاثیر منفی بگذارد.

تخمین زده می‌شود واکسن کووید جلوی مرگ و میر ۱۹ میلیون نفر را در جهان از جمله ۳ میلیون نفر در آمریکا را گرفته است. / اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: