کد خبر: ۳۴۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 21
ایلان ماسک، بنیانگذار استارت‌آپ نورالینک، به تشریح عملکرد اولین نمونه از این تراشه مغزی پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد اولین بیمار انسانی که تراشه مغزی نورالینک در مغز او کاشته شده بود، به طور کامل بهبود یافته

شفا آنلاین>تکنولوژی>بنیانگذار استارت‌آپ نورالینک به تشریح عملکرد اولین نمونه از این تراشه مغزی پرداخت.

به گزارش شفا آنلاین:ایلان ماسک، بنیانگذار استارت‌آپ نورالینک، به تشریح عملکرد اولین نمونه از این تراشه مغزی پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد اولین بیمار انسانی که تراشه مغزی نورالینک در مغز او کاشته شده بود، به طور کامل بهبود یافته و می‌تواند با استفاده از افکار خود یک موس کامپیوتر را کنترل کند.

ماسک در ایکس که متعلق به خودش است نوشت: پیشرفت خوب است، و به نظر می‌رسد که بیمار با اثرات عصبی که ما از آن آگاه هستیم، بهبودی کامل پیدا کرده است. بیمار می‌تواند فقط با فکر کردن، ماوس کامپیوتر را در اطراف صفحه نمایش حرکت دهد. اکنون در تلاش هستیم تا بیشترین تعداد کلیک روی دکمه ماوس را از بیمار دریافت کنیم.

این شرکت پس از دریافت تاییدیه برای شروع آزمایشی انسانی در ماه سپتامبر، با موفقیت تراشه‌ای را در مغز اولین بیمار انسانی خود کاشت. این مطالعه از یک ربات برای قرار دادن یک ایمپلنت رابط مغز و رایانه در ناحیه ای از مغز که قصد حرکت را کنترل می‌کند، استفاده می‌کند و هدف اولیه این است که افراد بتوانند مکان نما یا صفحه کلید رایانه را با استفاده از افکار خود کنترل کنند.

ماسک جاه‌طلبی‌های بزرگی برای نورالینک دارد و می‌گوید این کار قرار دادن سریع دستگاه‌های تراشه‌اش را برای درمان بیماری‌هایی مانند چاقی، اوتیسم، افسردگی و اسکیزوفرنی تسهیل می‌کند. / خبرفوری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: