کد خبر: ۳۴۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - 2024February 21
عیسی زارع پور، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در خصوص گسترش فیبر نوری اکنون در بیش از ۱۵۰ شهر کار آغاز شده است.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: تا این لحظه ۴ میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته‌اند و تا پایان سال این رقم به ۸ میلیون خانوار خواهد رسید.

به گزارش شفا آنلاین:عیسی زارع پور، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در خصوص گسترش فیبر نوری اکنون در بیش از ۱۵۰ شهر کار آغاز شده است. در حدود ۷۰ شهر نیز کار به اتمام رسیده است. در ۵۰۰ شهر نیز مقدمات انجام کار یعنی توافق با شهرداری‌ها و مدیریت شهری صورت گرفته است. اکنون حدود ۴ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند. این امکان فراهم است برای آنان تا از این شبکه استفاده کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تا پایان سال نیز ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند. یک اتفاق بسیار بزرگی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: این اتفاق بزرگ سرعت‌ها در قیاس با وضع موجود که اکنون میانگین سرعت ارتباط ثابت ۱۲ مگابیت بر ثانیه است را حدود ۷۰ الی ۸۰ برابر افزایش می‌دهد. نخستین استانی که به شکل کامل تمام شهر‌ها و مرکز استان تحت پوشش قرار می‌گیرد استان گلستان است که ان شاءالله ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص رویداد‌های فضایی، ان شاءالله تا پایان سال چند رویداد فضایی دیگر هم خواهیم داشت. به فضل الهی هم پرتاپ‌های متعددی خواهیم داشت که به مرور اعلام خواهد شد. رونمایی‌هایی نیز از دستاورد‌های جدید فضایی کشور خواهیم داشت که به مرور اعلام خواهد شد. یکی کپسول زیستی است که ان شاءالله در آینده نزدیک و ظرف چند ماه آینده تست زیر مداری آن انجام خواهد شد. برای اعزام فضانورد و موجود زنده به فضا برای تحقیقات فضایی، به محفظه‌ای نیاز است که موجود زنده یا فضانورد در آن قرار می‌گیرد. به آهن کپسول زیستی می‌گویند. ما در حال طی کردن مراحل اولیه در این موضوع هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تست‌های اولیه در قالب آزمایش فضایی در حال انجام است. ان شاءالله بتوانیم در افق پنج سال آینده فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم. / اقتصاد 24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: