کد خبر: ۳۴۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 19
تحقیقات پلیس تهران درباره علت مرگ سارق موتورسوار که در جریان تعقیب و گریز با مالباخته، جان باخته جریان دارد.
شفا آنلاین>حادثه>تحقیقات پلیس تهران درباره علت مرگ سارق موتورسوار که در جریان تعقیب و گریز با مالباخته، جان باخته جریان دارد. 
 به گزارش شفا آنلاین:چند روز قبل زن جوانی وحشت‌زده با اداره پلیس در تهران تماس گرفت و اعلام کرد دو مرد موتورسوار تلفن همراه گرانقیمت او را در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر سرقت کرده و گریخته‌اند. 
هنوز دقایقی از اعلام این خبر نگذشته بود و تیمی از مأموران برای بررسی راهی شده بودند که زن جوان دوباره تماس گرفت و این‌بار اعلام کرد دو سارق موتورسوار در تعقیب و گریزی که با او داشته‌اند در یکی از خیابان‌ها تعادلشان را از دست داده و به زمین سقوط کرده و هر دو به شدت زخمی شده‌اند. 
بدین ترتیب تیمی از مأموران پلیس راهی محل حادثه در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر و با پیکر زخمی دو مرد موتورسوار روبه‌رو شدند که یکی از آن‌ها به سختی نفس می‌کشید و دیگری نیز به شدت زخمی شده بود و حکایت از آن داشت دو مرد زخمی پس از واژگونی موتورسیکلت‌شان سرشان به جدول کنار خیابان برخورد کرده و در یک قدمی مرگ قرار دارند. 
مأموران پلیس در ادامه، دو مرد زخمی را برای درمان به بیمارستان منتقل کردند، اما ساعتی بعد با تماس تلفنی مسئولان بیمارستان باخبر شدند یکی از سارقان به کام مرگ رفته است. تیم پزشکی اعلام کرد تلاش برای نجات جان پسر ۲۵ ساله به نام کامران نتیجه‌ای نداده و او بر اثر اصابت سرش به جدول کنار خیابان دچار مرگ مغزی شده و فوت کرده است، اما همدست او که راننده موتورسیکلت است از پرتگاه مرگ به زندگی بازگشته و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارد. مأموران در بررسی‌ها متوجه شدند پسر ۲۵ ساله فوت شده ترک‌نشین موتورسیکلت بوده و گوشی سرقتی شاکی هم از جیب او کشف شده است. 
با اعلام خبر مرگ یکی از سارقان، پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی حادثه وارد عمل شدند. 
 
 عمدی 
مأموران پلیس در نخستین گام سراغ همدست پسر فوت شده رفتند و از او درباره حادثه تحقیق کردند. 
وی در ادعایی گفت: «من و دوستم هیچ سابقه‌ای نداشتیم و برای اولین بار تصمیم گرفتیم سرقت کنیم. ما از دوستانمان شنیده بودیم سرقت هیجان دارد، به همین دلیل دو نفری تصمیم گرفتیم موبایل‌قاپی و هیجان آن را تجربه کنیم. روز حادثه سوار موتورسیکلت من شدیم و در خیابان‌ها دور‌دور می‌کردیم و دنبال سوژه بودیم. خیلی می‌ترسیدیم، چون اولین باری بود که تصمیم گرفته بودیم سرقت کنیم. چند موردی را به عنوان طعمه انتخاب کردیم، اما پشیمان شدیم تا اینکه زن جوانی را سوار خودرویش دیدیم که در حال صحبت کردن با تلفن همراهش بود. به طرف او رفتیم و همدستم گوشی‌اش را از دستش قاپید و فرار کردیم. زن جوان ما را تعقیب کرد و ما هم از ترس فرار کردیم. او آنقدر دنبال ما آمد تا اینکه با خودرویش به ما نزدیک شد و برای اینکه ما را به دام بیندازد با ماشینش عمدی به موتورسیکلت ما کوبید. من تعادل موتورم را از دست دادم و هر دوی ما نقش بر زمین شدیم. کامران همان اول سرش با جدول کنار خیابان اصابت کرد و حالش بد شد و در بیمارستان فوت کرد.» 
 
 تعقیب و گریز 
با طرح ادعای عمدی بودن تصادف، مأموران تحقیقات خود را ادامه دادند و از مالباخته تحقیق کردند. 
وی گفت: «در یکی از خیابان‌ها پشت فرمان نشسته بودم و رانندگی می‌کردم و همزمان هم با تلفن همراهم با یکی از دوستانم صحبت می‌کردم. احتمال نمی‌دادم خطری مرا تهدید کند، به همین دلیل شیشه خودرویم پایین بود که ناگهان موتورسیکلتی با دو سرنشین به من نزدیک شد و ترک‌نشین آن دستش را داخل خودرو آورد و تلفن همراهم را از دستم قاپید و دو نفری فرار کردند. من آن‌ها را تعقیب کردم و به پلیس هم خبر دادم تا اینکه آن‌ها داخل یک خیابان تعادلشان را از دست دادند و موتورسیکلت‌شان هم روی زمین افتاد. من اصلاً خودرویم را به آن‌ها نزدم و تصادف نکردم.» 
با ادعای شاکی، قاضی شریفی، بازپرس شعبه سوم پرونده را برای بررسی و کارشناسی در اختیار کارشناسان تصادف قرار داد تا بررسی شود مرگ پسر جوان در تصادف عمدی بوده یا اینکه در حادثه‌ای اتفاقی به کام مرگ رفته است. همچنین به مأموران دستور داد پس از شناسایی پسر فوت شده و همدستش، پرونده آن‌ها بررسی شود که متهمان سابقه دارند یا سابقه کیفری ندارند. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد./جوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: