کد خبر: ۳۴۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 19
گودی کمر، ساختار بدنی است که به ارث می‌رسد، دونده‌های حرفه‌ای و ژیمناستیک کار‌ها ممکن است گودی کمری بیشتری داشته باشند، همچنین چاقی شکمی در آقایان و بارداری در خانم‌ها از علل دیگر افزایش گودی کمر محسوب می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>متخصص پزشکی ورزشی و فلوشیپ اینترونشنال ستون فقرات به بیان توصیه‌های مهم به افرادی که گودی کمر دارند، پرداخت.
 به گزارش شفا آنلاین: رامین کردی متخصص پزشکی ورزشی، فلوشیپ اینترونشنال ستون فقرات و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص انحراف ستون فقرات به بحث و گفتگو پرداخت.

کارشناس برنامه با بیان این مطلب که در کمر همه افراد یک انحنای طبیعی وجود دارد که اگر از یک حدی بیشتر شود، به آن گودی کمر اطلاق می‌شود، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده افرادی که گودی کمر بیشتری دارند، از نظر کمردرد با افرادی که گودی کمر کمتری دارند، درد یکسانی احساس می‌کنند.

وی ادامه داد: گودی کمر، ساختار بدنی است که به ارث می‌رسد، دونده‌های حرفه‌ای و ژیمناستیک کار‌ها ممکن است گودی کمری بیشتری داشته باشند، همچنین چاقی شکمی در آقایان و بارداری در خانم‌ها از علل دیگر افزایش گودی کمر محسوب می‌شود.

کارشناس برنامه افزود: افرادی که کمردرد دارند و گودی کمر نیز دارند، ممکن است فکر کنند درد‌های کمری به دلیل گودی کمر است، در صورتی که اینگونه نیست. وی انجام حرکات اصلاحی را برای کاهش گودی کمر پیشنهاد کرد.

رامین کردی گفت: وقتی عضلات شکم قوی باشد، بر کمتر شدن گودی کمر تاثیرگذار است.

وی به افرادی که گودی کمر دارند و هیچگونه دردی ندارند، توصیه کرد: گودی کمر خود را در هنگام نشستن با یک بالش کوچک پر کنید، زیرا باعث اصلاح و صاف شدن کل ستون فقرات می‌شود. (گودی کمر جزء انحنا‌های طبیعی بدن است و با پر کردن آن ساختار طبیعی بدن حفظ می‌شود)


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: