کد خبر: ۳۴۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 19
معاون رئیسی گفت: بسیاری از بانوان زباله‌‎گرد سرپرست خانوار به دلیل سودآوری زباله‌گردی این شغل را رها نمی‌کنند.
شفا آنلاین>جامعه> معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور معتقد است که اگر زباله گردها را در کار شرافتمندانه قرار دهیم و زمینه ای برای زباله گردی نباشد، قطعاً شاهد صحنه های نامناسب در سطح شهر نخواهیم بود.

 به گزارش شفا آنلاین:انسیه خزعلی درباره برنامه معاونت امور زنان برای زنان زباله گرد، بیان کرد: ما مسئولیت اجرایی نداریم، ولی در سیاستگذاری ها تلاش کردیم شرایطی برای کار شرافتمندانه و با عزت برای بانوان زباله گرد فراهم شود به خصوص اینکه بسیاری از این بانوان سرپرست خانوار هستند.

وی گفت: اخیراً در سفر استانی به زنجان شاهد بودیم که مشاور ذکر می کردند که ما زنان زباله گرد را جمع کردیم و سعی کردیم برای آنها کار ایجاد کنیم، اما به دلیل سودآوری این کار، عده ای از زنان دوباره به این کار برگشتند لذا یکی از راه های مهم این است که تفکیک زباله به طور کامل انجام بگیرد و این افراد در کارگاه هایی که می تواند این تفکیک را به ثمر برساند و به لوازم و تولیداتی که قابل استفاده هست، تبدیل کند به کار گرفته شوند.

خزعلی تأکید کرد: تا وقتی که این مساله را از مبدأ اصلاح نکنیم، در تفکیک زباله این موارد را شاهد خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه برای اصلاح این روند، کمک و همکاری برخی از دستگاه ها ضروری است، گفت: با شهرداری، وزارت جهاد و بهزیستی قرارداد بسته ایم تا بتوانیم در برخی از شهرها و در برخی از مناطق تهران بحث تفکیک زباله را به صورت وسیع تری به انجام برسانیم و جمع آوری خشکاله برای دام ها داشته باشیم تا وزارت جهاد برای دام ها خریداری کند. در حال طی کردن این مراحل هستیم و امیدواریم به نتیجه برسد.

خزعلی عنوان کرد: اگر زباله گردها را در کار شرافتمندانه قرار دهیم و زمینه ای هم برای زباله گردی نباشد، قطعاً شاهد صحنه های نامناسب نخواهیم بود و همچنین می توانیم شاهد پیشرفت و کارآفرینی مناسب برای این عزیزان باشیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: