کد خبر: ۳۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 17
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تخصص طب سالمندی دیگر پذیرش ندارد اما در حال پیگیری هستیم تا این تخصص را احیا کنیم.

شفا آنلاین>سلامت>مژگان رضازاده  اظهار داشت: رایزنی‌هایی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده و در حال گرفتن موافقت این وزارتخانه هستیم تا بتوانیم دو واحد درسی در زمینه موضوع سالمندی در دروس دانشگاهی گنجانده شود که فعلا پیشنهاد آن مطرح شده است.

به گزارش شفا آنلاین:وی ادامه داد: این دو واحد درسی در مورد سالمندان و آنچه جوانان باید در مورد موضوع سالمندی بدانند در همه رشته‌های تحصیلی علوم پزشکی باید اضافه شود.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور یادآور شد: همچنین با همه اعضای انجمن‌های علمی حوزه توانبخشی مانند فیزیوتراپ‌ها، کاردرمان‌ها، روانشناسان و مددکاران اجتماعی جلساتی را برگزار کردیم و دغدغه‌های آنها را در حوزه سالمندی و نیازهای آموزشی آنها را شناسایی کردیم.

رضازاده اضافه کرد: در نظر داریم تمهیداتی برای جامعه هدف در نظر گرفته شود تا دوره‌های کوتاه مدت آموزشی را فراگیرند و بتوانند در موضوع سالمندی قوی‌تر عمل کنند.

 طب سالمندی رشته تخصصی بالینی است که به همه مسائل پزشکی، روانشناختی و اجتماعی گروه سنی سالمندان می‌پردازد و هدف آن حفظ یا برگرداندن عملکرد یا تأمین کیفیت زندگی مطلوب برای افراد ۶۰ ساله و بالاتر است. متخصصان این رشته، با ارزیابی مشکلات جسمی، روانی، عملکردی و اجتماعی سالمندان برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها، همچنین بازتوانی ناشی از آن‌ها می‌کوشند.

بر اساس برآوردها در سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سالمند در ایران زندگی می‌کنند که البته در این پیمایش سن ۶۰ سال به عنوان آغاز سالمندی در نظر گرفته شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: