کد خبر: ۳۳۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 16
با تنها ۰.۷ تولد به ازای هر زن در اواخر سال گذشته، کره جنوبی یکی از پایین ترین نرخ های زاد و ولد در جهان را دارد که بسیار کمتر از نرخ جایگزینی است، به این معنی که جمعیت به سرعت در حال پیر شدن است.
شفا آنلاین>سلامت>در حالی که نرخ زاد و ولد در کره جنوبی به پایین ترین حد خود رسیده است، مقامات شهر سئول برنامه ای برای کمک به انجماد تخمک دارند. اما کارشناسان هشدار می دهند که بعید است این ابتکار بتواند کاهش سریع جمعیتی را معکوس کند.

به گزارش شفا آنلاین:با تنها ۰.۷ تولد به ازای هر زن در اواخر سال گذشته، کره جنوبی یکی از پایین ترین نرخ های زاد و ولد در جهان را دارد که بسیار کمتر از نرخ جایگزینی است، به این معنی که جمعیت به سرعت در حال پیر شدن است.

دولت میلیاردها دلار برای تشویق زاد و ولد بیشتر سرمایه گذاری کرده است که یکی از آخرین تلاش ها مربوط به مقامات شهر سئول است که برای یک دور انجماد تخمک یارانه پرداخت می کنند. در حالی که زنان مجرد می توانند تخمک های خود را فریز کنند، در واقع این طرح تنها به زنانی کمک می کند که به ازدواج ادامه می دهند، زیرا کلینیک هایی که لقاح داخل رحمی (IUI) و لقاح آزمایشگاهی (IVF) را ارائه می دهند، معمولاً به گواهی ازدواج نیاز دارند که این روش ها را برای مجردها غیرممکن می کند.

انجماد تخمک از نظر تئوری به زنان اجازه می دهد تا باروری خود را حفظ کنند، اگرچه به نظر می رسد که اگر زنان قبل از شروع به کاهش شدید کیفیت تخمک، معمولاً از سن ۳۸ سالگی به بعد، این عمل را انجام دهند، احتمال موفقیت بیشتری دارد.

اما کارشناسان می گویند، تلاش ها برای رفع بحران جمعیتی کره جنوبی که بر تشویق مردم به ازدواج و بچه دار شدن تمرکز دارد، تغییرات اجتماعی عمده ای را به رسمیت نمی شناسد. جوانان کره جنوبی اصطلاح نسل N-po را پذیرفته اند درحال کنار گذاشتن آرزوهای ازدواج، بچه دار شدن و مالکیت خانه به دلیل رشد اقتصادی راکد و رقابت شدید برای مشاغل کمیاب هستند.

طبق داده های رسمی، در سال ۲۰۲۲ تنها ۳.۷ در هر ۱۰۰۰ نفر ازدواج کرده اند که یک رکورد پایین است. / شفقنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: