کد خبر: ۳۳۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - 2024February 15
بازار‌های اقتصادی در پی نوسانات نرخ ارز روز‌های پر نوسان و غیرقابل پیش‌بینی را سپری می‌کنند.
شفا آنلاین>طلا>نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید نوسانات نرخ طلا و سکه، بازار را با رکود مواجه کرده است و در صورتی که بانک مرکزی سیاست‌های درستی را اتخاذ نکند، بازار طلا در آینده نزدیک با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین:بازار‌های اقتصادی در پی نوسانات نرخ ارز روز‌های پر نوسان و غیرقابل پیش‌بینی را سپری می‌کنند.

یکی از این بازارها، بازار طلا است که در مواجهه با تغییر نرخ ارز، روزانه نوسان را تجربه می‌کند.  

در همین راستا بانک مرکزی در روز‌های گذشته سیاست‌ها و برنامه‌های جدیدی را جهت کاهش نوسانات نرخ طلا و ثبات قیمت آن، در حوزه طلا و سکه ابلاغ کرد.  

ضرب و عرضه سکه تمام بهار آزادی بدون تاریخ و عرضه شمش در مرکز مبادله ارزی جهت افزایش عرضه طلا از اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار بوده است.

اما سیاست‌های بانک مرکزی آن‌گونه که باید نتوانسته بر بازار طلا تاثیرگذار باشد، چرا که مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که در حال حاضر متقاضیان برای خرید طلا دست نگه داشته‌اند و منتظر کاهش قیمت‌ها در این بازار هستند.  

تصمیم‌گیری برای خرید طلا سخت شده است

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: هنگامی که بازار دچار نوسانات می‌شود تصمیم‌گیری برای خریداران نیز سخت خواهد شد؛ چرا که امید دارند قیمت‌ها کاهش یابد.  

وی در ادامه افزود: در حال حاضر به‌علت کاهش خرید، تولیدکنندگان نیز تولید را کاهش داده‌اند و در انتظار بازگشت ثبات به بازار هستند.  

این فعال بازار طلا تاکید کرد: افزایش بهای تمام‌شده متقاضیان را از بازار طلا دور می‌کند و همین مساله موجب تشدید رکود در بازار خواهد شد.  

کشتی‌آرای همچنین به سیاست‌های جدید بانک مرکزی اشاره و اظهار کرد: برای ابلاغ و اجرای سیاست‌ها باید دوراندیشی انجام شود و این سیاست‌ها باید پایدار باشند.

وی در ادامه افزود: سیاست‌ها نباید به‌صورت مقطعی اجرا شوند؛ چرا که باعث می‌شود نتیجه مطلوب حاصل نشود و در حال حاضر می‌توان گفت سیاست‌های ابلاغی تاثیری بر بازار نداشته است.  

 به گفته نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، بانک مرکزی باید سیاست‌ها را متناسب با رویه بازار اتخاذ کند تا آنگونه که باید بر بازار تاثیرگذار باشد. / میزان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: